Nu blir det åka av!

I morgon blir det HÅRT arbete. Efter helgens floppande på studiefronten ska jag nu försöka rädda tentan,
genom blod, svett och ett otal muggar te...
Jag kräver inte mycket, ett godkänt räcker, om det så är en poäng det handlar om.
Det skulle i och för sig kännas surt med ett G med minsta tänkbara marginal, , men det räcker...

Sitter här i soffan med en tvättäkta kappvändare. Luleå har åkt ur, Skellefteå spelar femte perioden i en rafflande match, som avgör om det blir semi eller inte. Maken håller på Skellefteå. Jag hör det på honom. Han säger inte mycket, men alt pust och stånk, alla sympatitacklingar avslöjar honom...

Nu är snart pimpningen av badrummet klar! Med lite flyt får jag hem några attiraljer från Ikea (i Jönköping!), dock blir det ingen bulvan, Sofie... Jag är på det stora hela nöjd med min make-over. Svårt att få spegeln perfekt, men det får väl duga.
Lilla skåpen med runda fönstret blev kanonbra. Måste skaffa några rostfria handtag och krokar. Röda tandborstmuggar, röd tvålflaska och svarta ooch röda handdukar vore också trevligt. Jysk reade handdukar, billigt, billigt... kanske skulle skaffa några röda och några svarta, tror det är hygglig kvalitet på dem.
Nån kanske tycker att jag tagit det här med svart målarfärg till överdrift. Må så vara Jag är inne i en svart period nu. Låter nog värre än det är. Gillar rött för tillfället också, men jag kan ju inte gärna säga att jag är inne i min röda period... det skulle Freud ha åsikter om.

Café Humlan har brunnit ner till grunden i morse. Har aldrig varit i det huset under Humlans tid, men nog var det synd att ett så gammalt hus gick om intet. En hund brann inne och enligt uppgift också en enögd fisk. Man ska inte skratta åt ett sånt elände, men just fokuset (hahaha) på att fisken var enögd var lite roligt.  I övrigt var det bara sorgligt. Tack och lov kom ingen människa till skada. Det bodde ju folk i kåken, så det kunde gått illa!

Nu är klockan plötsligt 22:45... dags att sova en stund och drömma ädla drömmar om anatomi, medan min Cavum Nasi sväller igen ordentligt och ett tryck över Sinus Maxillaris uppstår. Lite ont i Pharynx har jag också.


Kommentarer
Postat av: Maken

Skulle jag hålla på Skellefteå? jo tjena! Nu tror jag minsann nån har boffat på holken...

2009-03-16 @ 23:05:12
Postat av: Åsa

AAIIKK!!! =D

2009-03-17 @ 10:19:44
URL: http://ostor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0