Garvar mig sned i käken.

...när jag läser anatomilärare R. Lanttos lycka-till-mail åt oss. Han vet att de flesta av oss bävar för tentan.

Han biogade en fil och vi skulle "söka tröst i följande kväde"

Jag ska inte leverera hela kvädet, som går under namnet "Anatomistudentens klagan" men ett litet citat måste jag ändock bjuda på:

"Vi sedan följer tuggans resa från cavum oris, hamnar någon gång vid sidan om manus,
men efter nårgra timmar äntligen når anus"

Underbart med lärare med humor. Lärare utan snörsandaler och skinnlappar på kavajarmbågen.
Dessutom är han i solklar snörsandalålder och det gör inte saken sämre.

Dagens ordspråk: "Lektorer är också människor"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0