Språkvård.

I morse intervjuade Morronzoo den där tennisspelaren som jag inte vet namnet på, men som är 24 år och tydligen på väg att bli en gigant. Jag lyssnade väl på ett halvt öra eftersom tennis inte är min tekopp. Men så sa han en sak som fick mig att göra en frivolt och en bula i taket på vår Volvo. EJENKLIEN. Han sa: ejenklien. Ejenklien är inget ord! Jag får utslag och frossa och feber. Kan det vara så svårt att lära sig säga e-gent-li-gen?  Lite mediaträning får de väl?

På tal om Morronzoo så har ju de båda promenerande gubbarna gått i mål och man måste imponeras av deras tripp... de är ju inga ungdomar! Och åtta miljoner blev resultatet av insamlingen. Man får hoppas att det leder till fler botade prostator. Eller färre insjuknade. Själv skänkte jag i sista sekund femtio kronor via sms (kungligt sätt att ge bort pengar på!) och känner mig därmed botad från mitt dåliga samvete.

Sitter här och surfar, men borde ta och komplettera det som ska kompletteras till skolan istället. På grund av rådande lågkonjunktur vad gäller sömn, så är dock hjärnan inte riktigt med. Blir middagsvila istället. Nån frågade mig igår om hur många gånger jag egentligen varit sjuk i år och jag sa att det nog är två gånger per halvår... men jag blev tillrättavisad senare, eftersom det nog handlar om dubbla mängden. Suck.

Nu blir det en sluring av mormors hostmedicin och sen en liten lur.

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Har du sett att vi fått tillbaka tentan i sociologi?!

2009-06-10 @ 09:27:25
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0