Nedräkning...

Fyra dagar kvar, sen sommarlov för barnen och för mig. Å hujedamej så mycket jag har tänkt hinna då, som säkert inte blir av: putsa fönster (nä, jag har inte gjort det än, skämmes borde jag), julstäda köksskåparna (blev inte gjort till jul), sy gardiner till Hobby´n och göra vagnen startklar. Måla färdigt staketet, måla färdigt huset (fjärde sommaren... nog blir det väl bli färdigt i år?) och så vidare och så vidare...

Arbetshelgen är slut och hostmedicinen är också på upphällningen... fy faderullan vilken hosta. Värsta på länge (ja, eller på ett par månader i alla fall). Kan det verkligen vara meningen att man ska vara som en TBC-patient i en fjärdedel av livet??

Vad tyckte ni om valet igår då? Futtiga 43% deltagande... men det känns väl mindre angeläget med EU-parlamentsval, än riksdagsval antar jag. Marit Paulsen var nöjd med Piratpartiets framgång, eftersom det tog väljare från Sveigedemokraterna. Och i och för sig... tanken är väl god. Men jag vet inte om det är riktigt sunt att tänka "skit skall med skit fördrivas" när det handlar om vem som ska vara med och ta de stora besluten... jag tycker att gymnasieskolan skulle bjuda på en obligatorisk kurs för blivande förstagångsväljare. Så att de får lära sig att bakom (de flesta) partierna finns en ideologi, att man kanske måste rösta på en grundtanke istället för på en sakfråga.

Storasysterns äldsta tar studenten i veckan och det är svindlande att hon blivit så stor... vuxna människan!
Det var ju nyss jag själv stod med mössan på huvudet och champagneglaset om halsen och sjöng sånger med hälften skryt och hälften svordomar... och INGENTING presterade jag under hela gymnasiet, usch och fy (men roligt hade jag)! Gymnasiet var en häftig tid som la en viktig grund för mitt liv trots att betygen inte var nåt att visa upp. Så här i efterhand önskar jag att jag lagt ner lite tid på skolan då, men jag vet att det inte fanns möjlighet till det då... varken förstånd eller ork eller tid.

Nu har häxblandningen gett lite verkan, har väntat en timme, så nu ska jag nog kunna sova en stund.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är minst sagt skrämmande! Rädsla blandat med förväntan! Det blir nog bra! :)

2009-06-08 @ 23:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0