Semester. Bildkavalkad (nåja, några bilder i alla fall...)

Hemma igen efter en knapp vecka i husvagnen. Först en sväng till Vännäs med grannens familj och en annan familj. Underbart väder och mycket badande i den gigantiska poolen. Några glassar blev det också, samt grillat, inte bara en utan två gånger. Däremellan surströmming. Sedvanligt kortspel och vuxenumgänge (OBS! Misstolka inte) i förtältet efter att den yngre generationen somnat. Bara sena kvällar. Ett biobesök för herrarna och dvd-på-dator för damerna. Men som sagt, mest har vi badat:


Vännäsbadet. 50 meter lycka! Lägg särskilt märke till vattenrutschkanan. Ungarna mamma älskade den.
(för övrigt det enda som finns att göra i Vännäs. Vid regn hänvisas till Leos Lekland i Brännland, 1,5 mil bort)



En oblyg liten rackare strosade förbi minigolfbanan.
Golfrundan slutade med att nån, icke nämnd på grund av föreliggande risk för hybris vann, nån annan (jag) blev delad tvåa och det är väl det som är mest väsentligt. Att jag inte blev sist alltså.



Fikarast vid miljöskolan i Bodbysund, strax bredvid Burträsk. Eller Cageswomp som vi internationella säger.
På inlandsvägarna mellan Ske-å och Vännäs körde vi också förbi Åland, Jämtland, Mora och Göteborg. Förutom de plasterna så heter alla byar nånting med -träsk eller -liden eller helst både och. 

Efter ett par dar åkte den ena familjen hem. De hade lånad husvagn på grund av rejält haveri och de skulle ta sig hem med den trasiga vagnen så att den kan vara lagad och i stånd för avfärd om nån vecka. Familj nummer två fick akut hemlängtan när temperaturen plötsligt sjönk från minst 25 till max 15. Familj nummer tre ringde då och frågade om vi ville campa med dem. Såklart! sa jag, enväldig campinghärskare i familjen. Bovikens Havsbad, två nätter med de nyblivna husvagnsägarna. Havet ett stenkast bort. 12 grader och ett antal sekundmeter. Brrr. Blev mest lekpark med linbana för barnen, med kompisen de lärde känna på campingen. Hon, som så välvilligt berättade att kiosken visst hade öppet. Till 21 till och med, fast vi föräldrar ihärdigt försökte påstå att den var stängd. Underbara ungar. Dottern fick sen telefonnumret till den nya kompisen. Eller... kompisens mammas mobilnummer. Lappen som dottern skrev med numret på, visade sig sen ha elva siffror förutom 070. Dock kan jag inte säga att det gör mig nåt. Känner inget sug efter att dottern ska ringa till främmande barns mammors mobiler i okända städer.






Boviken. Små fötter i sand. Inte det minsta arrangerat. Host.
Vackert väder första kvällen. Sen bara blåst och kallt.

Även på Boviken bidde det grillat och efter det anslöt svärmodern och svärfadern, som hade ätit på MAX (!) i Skellefteå, på väg hem från Höga Kusten-semestern. De åt jordgubbar med oss och åkte sedan hem.

Shoppat har jag också gjort. När jag väl lyckades föra över pengar från fel konto till rätt dito, tack vare en mycket snäll och lättövertalad kundtjänstmedarbetare på JULA Solbacken. Usch, så beroende man är av internet. Men denne vänlige man lät mig gå bakom disk och låna hans Explorer. Han gjorde min dag! Detta är vad jag köpte, på Shape (den butiken måste ni kolla!):


Två stycken ungefär 20 cm höga lyktor som jag tänker ha ute på altanen när det börjar skymma.
Det visade sig att de hade köp-tre-betala-för-två i hela butiken, så jag tog en vit rottingkorg också
som det skulle passa fint med en blomma i. Undrar var man kan köpa en blomma? Som överlever?

Jag upptäckte under veckan att jag är på väg att bli som en riktig sån där bilbytargubbe.
Det suger i husvagnstarmen. Jag vill byta! Igen.

Inte för att jag egentligen kan motivera det. Men jag vill.

Inte nyare, knappast snyggare, men kanske lite mer praktisk:
-mer förvaringsutrymme
-mer golvutrymme
-mer vinteranpassad
(ifall vansinnet skulle smyga sig på nån gång och jag får för mig att åka till fjälls. Föga sannolikt)
-
boggie (förarens önskemål)
-kassettoa

Som sagt, jag ska inte klaga på den vagn vi har, det är inget fel på den.
Det är bara en vill-vill-vill-grej.
Måste åka till campingaffärerna och botanisera lite...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja ni verkar har haft det Kanon! Boviken ligger ju inte långt från mina svärföräldrar så där badar vi flera gånger per sommar! Tittar in på jobbet i kväll bjuder du på te?????????

2009-07-06 @ 12:29:40
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Ingela

Lät som en helt underbar vecka. Själva har vi haft en underbar vecka på stugan! Kallt, men ändå njutit hela tiden.

Jag förstår vad du menar med bytar tankar. Vi var och skulle fixa en grej till stugan på camp4you vilket tog lite tid, så jag började kika in i några husbilar. . . snacka om vilka finnesser det finns . . men dyrt. Måste nog sälja kåken om man ska ha råd med en sån. Ha de! Hälsa kusinen.

2009-07-10 @ 20:13:48
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0