I denna ljuva sommartid...


Förvisso ett gammalt kort, men det ser likadant ut i år...

Solen gjorde ett gästspel ikväll och jag passade på att sätta mig på
(min nyslipade och nyoljade) altan och njuta av utsikten...

Ett allvarligt fall av svininfluensan vårdas i respirator.
Lite skrämmande faktiskt. Men enligt Expressen avser NLL
vaccinera alla norrbottningar. Man får hoppas att man hinner få sprutorna...
Jag är nog inte den typen som skulle stå pall för de elaka virususlingarna... och ännu värre:
tänk om barn och make skulle bli sjuka. Hemska tanke!

.Nu är det 40 år sen månlandningen och det diskuteras flitigt
om det verkligen inträffade nån månlandning.
Vad tror du? 

På söndag är det sedvanligt sommarmöte i byn.
Med vår forne "byapastor" som för övrigt
fyller jämnt idag.

Nytt i byn är fartguppen på raksträckan.
Gula fastbultade plastbucklor. Hatade av många
och jag gillar inte heller själva modellen, men jag backar upp idén till 100%
för jag hade inte velat ha rallysträcka på vägen bredvid mina barns lekplats...

I övrigt inga nyheter.
Jobba i helgen.
Vi styr kosan mot Storstrand på lördag kväll.
Jag och Åsa (kul att du kommer och jobbar!) och kanske den tredje kollegan.
Plus Grabbarna Grus förstås.

Ha det gott!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Den blev så mysig altan, och tack för senast.

Erika

2009-07-16 @ 22:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0