Der durchtreiber. Das durchtreiber. Eller?

Så har man då slagit ner 350 spikar medelst dorn. Eller körnslagare. Eller durchtreiber. Går bra vilket som.
Halva altanens spikar har nu hamnat under träets yta. Golvet skall slipas och därefter oljas in med svarttonad olja. Men först spikarna, som sagt.

I förmiddags gjorde jag åter den där obehagliga upptäckten: Jag är så gammal att vad som helst på P4 är bättre än vad som helst på reklamskvalradio. I dag vann lunchmusik med Tornedalska RajRaj Band, över jinglar och skräpmusik på Rix. Gammal? Ja, visst. Men lika mycket utless på upprepningar. RajRaj Band är inte kända för att spelas om och om igen, så man kan stå ut ett tag. På tal om lunchmusik så lyssnade vi på lunchkonsert med Claes Jansson, på väg norrut från Vännäs. (Vi var på väg, inte Claes). Och jag måste säga att Claes nog ska låta bli att tolka Cornelis. Överlag är det ett svårt konststycke att tolka salig Cornelis. Han tolkar faktiskt sig själv bäst. Låt det få vara så...

Och nu är man på jobbet igen. Efter en trevlig kväll med lagad (av andra alltså) middag och bra sällskap.

Kommentarer
Postat av: M

Ha ha! Jag lyssnar inte heller på Rix. Nej, P1 ska det vara, sommarpratare och nyheter. Gettin' old?

2009-07-07 @ 23:53:52
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: M

Jag glömde - jag har precis skrivit om det här hos mig också = ) Vi kanske är drabbade av något virus eller så?

2009-07-07 @ 23:54:45
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0