Tretusen sidor kunskap...



Sitter här och tittar ut över det hav av skinande ny
studentlitteratur som min kusin sålde till mig igår
till ett mycket förmånligt pris.
(hon skulle också läsa ssk., men fick förhinder.)
 
Och jag kan, utan att överdriva så mycket, meddela
 att varje gång jag slänger ett öga på boktraven
så går pulsen upp till det dubbla.

"Anathomy & Physiology,
from science to life"

1100 sidor fikonspråk...

...på engelska.

Och som komplement till den,

"Anatomisk bildordbok"

...med ytterligare 500 sidor fikonspråk,
fast på svenska, som avser förklara
det engelska fikonspråket.

"Grundläggande omvårdnad"

En bokserie i fyra delar.
(På svenska, tack och lov!)

samt en skönlitterär bok
som tydligen ska ta kål på myten
om Florence Nightinggale.
Myten om den "självuppoffrande
ängeln i människogestalt"

(egentligen tror jag att det är nån slags
feministbok. Rödstrumpelitteratur.)

Och i ärlighetens namn
så är den sistnämnda boken
den som tilltalar mig minst!
Hellre mastig terminologi
än långtråkig roman...

...och jag tror det kanske är detta som Hasse, min kollega,
menar när han tycker att jag är
kulturell skymning personifierad.

Nä, nu ska jag ta och klia mig lite
Ramus mandibulae
och sen stoppa några smörgåsar i
min Oesophagus.

Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Jag kan knappt bärga mig till kvällen, då jag ska få kolla lite närmare på böckerna.

WOW, så häftigt....



Har du installerat web-kameran, för idag och på torsdag är det "testa utrustning-dagar" på nätet.



Jag dyker upp då ungarna somnat :)



2009-01-13 @ 10:50:41
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Fru Lundgren, igen...

Jag räknar till 6 böcker i din hög.

När jag räknar ihop bäckerna i litteraturlistan får jag ihop till nästan 30 böcker under första året....

*jisses

Behöver vi alla dessa verkligen???

2009-01-13 @ 11:58:15
Postat av: Maken

Ramus mandibulae? Vem är det? Jag känner inte honom! =)

2009-01-13 @ 13:09:46
Postat av: öjebybo

Nu har det hänt!!!! vi har skaffat en blogg så titta in gärna när du har tid. htt://pointerliv.blogspot.com . Hoppas allt gick bra på måndag morgon på jobbet. själv mår jag ganska bra men ser förjävlig ut , så kommer hålla mig inne i några dagar. Böckerna ser kanon fina ut!

2009-01-13 @ 15:08:14
Postat av: öjebybo

Nu har det hänt!! Vi har startat en blogg , så titta in när du har tid. http://pointerliv.blogspot.com

Lycka till nu med skolan , vi hörs..

2009-01-13 @ 15:14:12
Postat av: Karro

Oj vad jag inte saknar dom där böckerna. Är bekant med anatomiböckerna sedan tidigare.

Fast dom är faktiskt riktigt bra, och när det gäller engelskan så är det faktiskt så att den engelska kurslitteraturen slår den svenska med hästlängder i många fall. Kan ju va lite krångligt ibland men det är oftast bättre innehåll i dom.

Anatomisk bildordbok kommer att vara din bästa vän! :)

Och anatomiboken har ju helt fantastiska bilder!

Lycka till med allt!



Postat av: Fru Lundgren

Vill bara tacka för senast :)

Nu är det allvar!

Har mailat mina listor till bilan på las idag och till min kusin Lotta. Hoppas verkligen att vissa finns att låna. Blir mkt penki på böcker annars :)

2009-01-14 @ 09:44:17
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: J

Anathomy & Physiology, from science to life behöver man inte ha. Är det Rolf ni ska ha? Ett tips plugga gärnet på anatomin med en gång. (har fortfarande inte klarat min...)

2009-01-15 @ 20:26:02
URL: http://juicie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0