Vickan - ordningens väktare.

Hade en trevlig dejt med min kompis/gubbens kollega/min nya studiekamrat igår kväll.

Vi gjorde en liten genomgång av kommande spännande veckor,
kollade litteraturlistor, scheman och busstider.

Men planering kräver kalendrar:




Därför har jag nu blivit med Filofax!

En röd 99-kronor-på-rea förvisso, men dock en äkta Filofax.

Mitt nya liv
som börjar på måndag,
kommer som sagt att kräva mer planering och
ordning än mitt hemmamamma-jobba-natt-liv gjort.

(Mitt arbetsschema har varit exakt likadant i snart sju år.
Då behöver man ingen kalender.)



Så klart har jag införskaffat inkråm till
min nya tingest också.
Med svenska namnsdagar
och några rader att skriva på, på varje datum.
Smidigt kompaktformat... man ska ju inte överdriva ordningen och redan.

Och nu skulle jag vilja utlysa en omröstning här:

Alla som på nåt sätt känner mig kan väl lämna en kommentar
där ni ärligt svarar på frågan:

-Kommer filofaxen att få ordning på mig?

Jag har haft en skrälldus med almanackor
genom åren, men om de inte
tapppats bort så har de glömts bort.
Varenda en...

Min man tycker,
(som alltid när jag skaffat mig nåt som går att tappa bort)
att jag ska skaffa mig ett fälgkors och en
tung kedja att fästa kalendern i...
då minskar risken att den går förlorad.

(risken kan aldrig elimineras helt. Det finns alltid bagageluckor, byrålådor
och handväskor som är stora nog för att ett fälgkors
ska försvinna i nåt hörn...)

Men...

(och det här är sagt med största allvar)

-Jag M-Å-S-T-E få ordning på dagar,
veckor och månader... annars kommer det ju inte att funka.

Så jag får helt enkelt inte tappa bort/glömma av
min kalender...  

Nu ska jag ut i garaget och hitta ett fälgkors.

Kommentarer
Postat av: kompisen/hennes gubbes kollega/hennes nya studiekamrat

"-Kommer filofaxen att få ordning på mig?"

Vad är det du säger människa?!

Oj oj oj....

Det här kommer inte MIN man att få veta.

Han som är så tacksam att jag har hittat en "ordningens människa = DU" som ska hjälpa MIG att hålla ordning på saker å ting.

*skrattar

Vi får väl slå våra "kloka huvuden ihop" som dom säger...

2009-01-14 @ 21:50:30
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: kompisen/hennes gubbes kollega/hennes nya studiekamrat, igen...

*undrar om inte vi har ett extra fälgkors du kan få låna i tre år?!

2009-01-14 @ 21:52:29
Postat av: Anonym

juste! tack! det var kalender jag skulle köpa^^

2009-01-14 @ 21:53:37
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: sara

ja men du ska ju studera och har du kommit så långt så fixar du garanterat allt runt omkring :) det är bara att skriva listornas listor och påminna gång på gång... det var ju ngn som sa att kan jag lära mig matte så kan jag nog lära mig mera .... det är ju bra träning att bära på ett fälgkors :) snacka om att slå 2 flugor i en smäll... jag litar på att du och studiekamraten fixar det kram sara

2009-01-14 @ 22:22:52
Postat av: Karro

Jag skulle inte överleva utan min filofax. Är den borta så är jag borta...

Men det är nog en träningssak att lära sig använda den, och framför allt komma ihåg att använda den :)

Postat av: Erika

Jag har lite svårt att se dig med en filofax men du har ju skrällt för. Men jag tvivlar inte en sekund på att du inte ska klara studierna. Kram Erika

2009-01-15 @ 16:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0