De fula granarnas beskyddare...


( Autentisk bild... nästan.)

Idag har vi plockat undan resterna av julgranen.
Eller... dammsugit, egentligen...
...det mesta låg på golvet.

Jag frågade min man om det
finns nån som helst sportslig chans att
vi kan hitta en ännu fulare gran nästa år.

Själv tvivlar jag.
 
Men mannen däremot,
han hyser gott hopp om detta!

Och det är ju lite av en tradition att vi
skaffar oss märkliga, udda, aningen mindre bemedlade granar.

Vi förbarmar oss över de där exemplaren
som ingen annan vill ha.
Vare sig de är köpta, fådda eller... stulna
...omoraliskt tillgripna.

Lika bra att fortsätta så...

...för hur vore världen om bara de
vackra fick vara med?

Dessutom kan ett fult exemplar alltid
kompenseras med dyrt bling och ett par rejäla kulor.

*

Uppdatering, 8/1 09:36:

Inser ju nu hur mycket bättre det hade låtit
om jag skrivit:
"...med en välpolerad spira och ett par rejäla kulor..."

Surt!

*

Uppdatering, 8/1 14:59:

Fick en underbar kommentar:

"Hm.. en liten tankevurpa gjorde att jag läste rubriken "De fula GRANNARNAS beskyddare".


Hahaha... mina grannar är snygga, hela bunten!
Och det säger jag inte för att åtminstone tre av dem läser bloggen.
Hedersord.



Kommentarer
Postat av: Maken

Rent spontant känner jag igen mej i den uppdaterade texten! =)

2009-01-08 @ 11:00:17
Postat av: Karro

Hm.. en liten tankevurpa gjorde att jag läste rubriken "De fula GRANNARNAS beskyddare".

Postat av: Fru Lundgren

Jag läste samma sak som Karro,

måste vara nåt med det där typsnittet du valt...

MEn jag är glad att så inta var fallet :)

När ska vi dejta? Är ju lite sugen att börja gå igenom lite papper å så.

2009-01-08 @ 18:49:34
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Mister Johansson

jodu, och snyggast är JAAAAGGG :)

2009-01-09 @ 07:16:11
URL: http://tankarfranfinkelknabben.blogspot.com
Postat av: Karro

Pst, kika in i min scrapblogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0