Lugn och fin, lugn och fiiin...

Finns det nån profylax mot nervositet?
Nån form av lugnande andning?

(hii-hii-hooo *paus* hii-hii-hooo)

Jag var inte så här galet nervös ens när jag
körde upp för körkortet. Inte när vi gifte oss
och inte inför barnens ankomst.

Körkortet gick ju bra och förutsättningarna var enkla:
-att antingen bli godkänd eller så försöka en gång till.
Jag behövde tack och lov inget extra försök...

När vi gifte oss var väl det värsta
som kunde hända att vi skulle snava i kyrkan eller så...
Inget snavande, inga fadäser. Vi blev gifta
och sen hade vi en mycket trevlig fest...

Och barnafödandet?
Tjaa... det var några timmar av mitt liv,
några häftiga, intensiva och fantastiska timmar,
som i värsta fall kunde bedövas bort...
...och jag skulle inte tveka en sekund att göra det igen.
(frånsett att vi är nöjda med två barn)

Men det här...

TRE ÅR!

Tre år av disciplin, engagemang,
tokpluggande, tentor, praktik...

Jag tror att jag kommer att älska det.
Men oj oj oj...

Oj oj oj...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar verkligen att jag kunde ge dig några tips, men i ärlighetens namn tror jag att jag är mer spänd och nervös än vad du är just nu...



Jag har ringt runt på biblioteken i Piteå och till några privatpersoner. Får inte tag på den där "anatomy and sience from science to life". Lutar åt att jag måste beställa den. Jag lånade dock Näringsläran på bibblan, så den slipper jag lägga ut för.



Ringde dig för att höra om vi skulle sambeställa, men fick inget svar. Å andra sidan börjar ju kursen imorgon. Jag fick tipset att avvakta och höra med läraren vilka böcker vi måste ha och vilka kapitel det gäller. Sen kopierar man av varandra och turas om att köpa in böcker :) Vad tror du om det? Ring om du får en stund över. Jag gör nog en tidig kväll, så att vi inte kommer försent imorgon bitti!

2009-01-18 @ 14:55:26
Postat av: Ingrid

Vilket spännande projekt du ger dig in på. Jag är övertygad om att du kommer att älska det och att du klarar av det. Det finns ingenting som är så stimulerande som att få utvecklas och lära sig nya saker. Lycka till med starten!

Kram Ingrid

2009-01-18 @ 17:32:44
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Karro

Lycka till med starten imorgon.

När det gäller böckerna så avvakta med att köpa innan ni har pratat med kursansvarig för varje kurs.

Prata oxå med dom som ligger året före er, dom har säkert många bra tips om vad som behöver köpas och inte.

Postat av: öjebybor

LYCKA TILL I DAG!!!!

2009-01-19 @ 13:10:42
Postat av: m

Ja, precis. Det är nu det verkligen kan skita sig och i så fall är felet bara ditt = ) Nej, jag skojar. Det kommer att gå fantastiskt bra. Hejja, hejja.



Du har en utmärkelse att hämta på min blogg. Tjing!

2009-01-19 @ 19:30:03
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0