119 veckor kvar... (och det känns helt okej!)

Första veckan avklarad.

De mängder information som gått in
i huvudet under de här fem dagarna
är tveklöst mer än all den kunskap jag tillgodogjort mig totalt
under mina 13 år i grund- och gymnasieskola.

Och jag njuter!

Det har blivit en del onyttigheter under veckan, tyvärr...

LTU har ett café i varje korridor, tror jag,
eller i alla fall en godisautomat...

och visst är väl det slag under bältet!?

Men vi (jag och fru Lundgren) har utvecklat några
teorier om varför det är okej att
äta godsaker på skoltid:

1: Eftersom vi tänker så mycket,
så förbrukar vi enorma mängder energi.
Alltså går vi inte upp i vikt...

2: LTU ligger ett annat riktnummerområde
än vår hemort och då räknas inte kalorierna...

3: Kalorier blir ogiltiga om ingen (kompisar, familj)
ser att man stoppar i sig dem...

Och om vi, tvärtemot teorierna, ändå
skulle gå upp i vikt, så beror det helt enkelt på
att våra hjärnor växer och blir tyngre av all kunskap
vi tar till oss...


Kommentarer
Postat av: EVA

Helt klart ! Det var de bästa av teorier...nånsin !!! De ska jag anamma...hihi !



***

KRAAAM EVA

2009-01-24 @ 16:24:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maken

Den där teorin om riktnummerområde, går att applicera på nästan vad som helst, ty som en vis man en gång sa: What happens in Vegas, stays in Vegas. Undrar om det inte var LARS Vegas som sa det... eller så inte!

2009-01-26 @ 11:18:57
Postat av: m

Hjärnan kan ju faktiskt få träningsvärk den också. Men visst är det fantastiskt hur givande nya kunskaper kan vara när man känner sig peppad och motiverad till att studera. Och så roligt att du och fru Lundgren har varandra. Jag tror inte att jag skulle ha klarat mig igenom lärareländet om inte jag hade haft min Malin. Fortsätt i samma goda stil!

2009-01-27 @ 23:43:22
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0