Det ofattbara... fortfarande lika ofattbart.

Läste på Aftonbladet att en av polisens teorier kring mordet på Carolin är att Carolin
kan ha försökt ta av den berusade Alldén bilnycklarna eller kanske påtalat att han var onykter...

Jag vet förstås inget om det som skrivs är sant. Man måste alltid se på kvällspressens nyheter med ett mått av tveksamhet.

Kanske kommer det aldrig fram någon egentlig sanning.
Och om det kommer fram, hur ska man kunna lita på att det verkligen är sanning?

Oavsett vilket så tror jag att Carolin var en person som verkligen skulle ha vågat säga ifrån om hon märkte
att han körde bil onykter. Eller att något annat var galet. Just då, eller i något annat sammanhang där det kan ha behövts.
Det högaktar jag henne för.

Rättegången börjar om några dagar och jag hoppas att pressen kan hålla sig i bakgrunden.
Att Carolins familj och Alldéns familj kan få gå skyddade från kameror och journalister.
Det är en tillräckligt påfrestande situation för dem redan.

Någon rättvisa kommer inte att skipas.
Det finns inget tillräckligt straff.
Inga tillräckliga ersättningar.

Jag hoppas i allla fall att det ordnas så att Alldén
aldrig mer får möjlighet att göra någon annan så illa igen.
Det är viktigt att andra människor kan känna sig säkra.

Tidigare i veckan pratade de i P4 Norrbotten om kostnaderna för utredningen.
Om huruvida länets polis hållit sig inom budget och hur budgeten kommer att påverkas av
den stora utredningen. Det kändes så ovärdigt. Man kan inte prata om pengar när det handlar om att försöka rädda ett människoliv, söka svar på varför det hände eller försöka ordna mesta möjliga upprättelse.

Carolin har i alla fall fått komma hem. Hon har fått en fin och värdig begravning. Hon har fått en plats att vila på
och hon får lämnas i fred och i frid. Det känns bra.

Men förstå kommer man nog aldrig att göra...

Jag ber för och tänker på Carolins familj under de dagar som ligger framför dem nu.
Och jag är inte ensam om det. Det är jag övertygad om.





Kommentarer
Postat av: A

Tack...

2009-02-27 @ 23:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0