Dags för allvar!

Jahapp...  nu är det snart dags att se om det verkligen är nåt för mig, sjuksyrrajobbet...

Tre dagars fältstudie på vårdavdelning.

(OOOOH.... nervöst!)



Så idag införskaffade jag ett par arbetsskor.
Perfekt läge att handla sandaler nu,
de rear ut 08-orna!

Halva pris, billig billig, bara för dig svenska kompisen...

Med ett par schyssta hålfotsinlägg blev de perfekta!

(Hög tantvarning!! Fattas bara grisskära stödstrumpor också...)

Jag har inte jobbat en enda dag i "vanlig" vård
och det känns grymt , grymt nervöst att komma ut
på arbetsplats och vara en sån där TOTAL nolla
som man var på PRAO:en i gymnasiet...

Trots tio års arbetslivserfarenhet i handikappomsorg är jag ju lika fullt
ett blåbär... ett riktigt blåbär.

Det som talar för att detta blir bättre än PRAO:en
är väl att man får ha RIKTIGA sjuksyrrakläder,
på vilka det hänger ett snyggt passerkort med namn
och "SSK-STUDENT" på.

"SSK-STUDENT" Känns av nån outgrundlig anledning
liiite mer värdigt än
"PRAO-elev"

Tanken är att vi "bara" ska gå bredvid och observera
sjuksköterskans etiska dilemman
och hennes/hans förhållningssätt gentemot patienter och anhöriga.

...och jag tycker, rent allmänt,
att det inte finns nåt värre än att släpa i hasorna
på nån annan... utan att få göra nåt...

...så jag hoppas att min handledare kan skrapa fram nåt
att göra, vad som helst. Jag kan tänka mig att bära farligt gods till sterilcentralen
om det skulle knipa. Anything.

Min polare Fru Lundgren
fick minsann plocka bort CVK
och dela ut medicin...

Hoppas att de anförtror mig nåt sånt också.

Man har ju inte så himla mycket praktik,
så varenda dag är viktig!


Lev & Må!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Läskigt med tändaren =(



Tror säkert det kommer gå jättebra för dig och du kommer säkert få göra någonting. Det är ju i slutändan vad du ska göra =)



Ha en fin natt och bra morgondag!

2009-02-02 @ 23:04:12
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: J, ssk-stud

PVK fick din vän ta bort, INTE en CVK. (En CVK sätter para läkaren)

2009-02-03 @ 14:26:36
Postat av: öjebybor

Kul att följa & se hur dina dagar ser ut! Lycka till på sjukhuset :)

2009-02-04 @ 19:37:31
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: öjebybor

Kul att följa & se hur dina dagar ser ut! Lycka till på sjukhuset :)

2009-02-04 @ 19:38:13
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Fru Lundgren

Ser att kommentaren jag skrev igår inte kom med.

Det måste ha varit nåt tjall med sidan din då...



Hoppas att första dagen varit lika rolig för dig som den var för mig.



Jag hämtar upp dig imorgonbitti och då vill jag höra ALLA detaljer :)

2009-02-04 @ 22:07:02
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0