Instant answer of prayers...

Fick en undran om varför jag tagit bort min, citat: "fina design".

Först och främst tackar jag för komplimangen.
Orsaken är att jag tillverkade en vårigare header, men får inte till det med måtten
när jag försöker lägga in det i kodrullan... blir bara snett och rumphugget. Så om nån känner sig manad att designa min blogg jättegratis och jättesnyggt så är det bara att köra på!

Angående diffusionen och osmosen och min avoga inställning till dessa två,
så kan jag meddela att jag fick ett omedelbart bönesvar á la stora mått igår kväll:

Plötsligt så fattade jag det! Bara så där! Polletterna vräkte ner. Ljuset tändes i vindsvåningen. 
-EUREEEKA!

Dessutom tror jag att jag ska ta till mig Kulturkoftans tips om att göra en saga av allt mumbojumbo som jag ska lära mig. Man ska tydligen använda mycket konstiga ord, bajs och åsnesnor var hennes tips och det känns som att det kan bli en barnlek för mig om jag tillåts använda sån vokabulär, hahaha..

Dagen har tillbringats på Studiecentrum. Ett grupparbete ska färdigställas och vi förväntas använda korrekt språk (torraste vetenskapssvenska, gissar jag) och slipade referenshänvisningar. Upplägget ska följa en given ordning, med rubriker i rätt följd, Times New Roman, tolv punkter. 1,5 raders avstånd mellan texten.

Mitt bidrag har i alla fall inget med "given ordning" att göra. Det klarar Fru Lundgren och de övriga med bravur.
Däremot har jag pekat med hela handen i språkfrågan. Viftat och dirigerat. Språkpolis som jag är. Militant sådan.
Hoppas att ingen tog illa vid sig av mina rättelser. Torr vetenskapssvenska är mer min hemvist än upplägg
och ordning. Sorry, flickor!

I morgon har familjen ledig dag, för att få lite (med betoning på lite. Det blir alldeles för lite) tid tillsammans inför helgtjänstgöringen. Men vad hittar man på tillsammans när termometern envisas med att hånskratta mot oss med sina dryga 20 minusgrader...? Nimbys värld gjorde vi för ett par helger sen, så dit ska vi inte... Vad mer kan man göra?
Tips mottages tacksamt!

I morgon kväll är det dags för bokgruppen, alias Småbarnsmammor-träffas-över-en-kopp-kaffe-ett-glas-saft och en macka-och-delar-med-sig-av-livserfarenheter. Det är en beroendeframkallande sysselsättning, i alla fall för min del.
Många klokskaper och goda skratt.

Nu hör jag att gubben kommer hem från Tonårsgruppen. (Ledare, inte deltagare....) så då blir det väl lite armbrytning om hushållssysslorna. ;-)

God natt alla där ute!







Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Bada är aldrig fel!

Om man tycker att äventyrsbadet är för dyrt, så brukar ungarna faktiskt även uppskatta ex. Öjebyns eller Hortlax simhall.

Andra roliga tips är att baka ihop ( bråttombullar är ALDRIG fel ) och sen gör man picknick ute, men om det är för kallt så skulle det säkert gå lika bra med en filt på vardagsrumsgolvet.

Jag har i alla fall inset att det inte är så noga VAD man gör. Huvudsaken att man gör det tillsammans!



Helgen som gick torkade min man fönsterna i köket, jag torkade alla skåpluckor, Elsa sov, Isac var hos en kompis, men Frida diskade alla grejor vi har på hyllan i hörnet i köket. Ett riktigt TRÅKIGT måste, men när vi gjorde det tillsammans hade vi rätt kul! :)

2009-02-19 @ 08:08:19
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Lizaloop

http://www.bloggsolutions.se/design.asp



finns några gratis designer där!

2009-02-19 @ 12:28:11
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Annelie

Har du prövat att bara ändra storleken direkt i designkoderna på bloggsidan?

Kan fungera =)

Ha det fint!

2009-02-19 @ 22:44:07
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0