Jag ooorkar inte vara snäll hela tiiiden...

Brukar aldrig bli så där jättepersonlig i bloggen. Inte skälla så mycket. Inte svära. Inte smutskasta annat än företeelser och dåliga barnprogram. Och Christer Sjögren. Men i kväll gör jag ett undantag.:
Min farsa ska ha sig en släng av sleven.
Nu är jag ooohyggligt less på honom. Tvi, tvi...

När vi jobbar helg, jag och bättre hälften, så gör vi det samtidigt.
Några hundpass för att kunna få 2/3 av helgerna tillsammans som den familj vi är.
Morsan har lovat att sköta barnen hemma hos oss de helgerna och vi är mer än tacksamma för det.

Jag åker hem och sover på morgnarna och  tar då med mig morsan hem till oss. Hon har inget körkort.  Min man tar den redan uppvärmda bilen och åker iväg. Vi möts i dörren.
När min man kommer hem tar jag den redan uppvärmda bilen och åker till jobbet. Vi möts i dörren. Och så tar jag med mig morsan hem till dem igen... det funkar hyggligt. 

Ibland krånglar det till sig; maken min börjar nån enstaka gång mitt på dagen i stället och slutar då inte förrän långt efter jag har börjat om.
Alltså måste jag iväg medan han fortfarande är på jobbet och sen när morsan ska hem så kan ju inte min man skjutsa hem henne för han kan ju inte lämna de sovande barnen ensamma... Invecklat? Ja, rätt så.

Det som då skulle behövas är att farsan, som har körkort, bil och helt obegränsat med ledig tid, kunde skjutsa  upp morsan till oss och hämta henne sedan. Skulle göra allt så mycket enklare. Men icke då!

S-k-i-t-g-u-b-b-e-n (om man stavar ordet har man liksom inte uttalat det högt) är så tjurskallig så att han vägrar.
Bara för att han av endera anledningen är sur på mig, på morsan, på Gud eller på Reinfeldt.
Det är farsan mot världen, stackars lilla vuxna människan... han tycks leva i den tron att jordaxeln är intryckt i en av hans posteriora kroppsdelar...

Därför ska jag lägga upp en annons på Blocket:

"Bortskänkes: Sämre begagnad skitgubbe.

Sur, gnetig stofil från sent 40-tal. Lätt avmagrad, tunnhårig.
Liten social förmåga, i ärlighetens namn ganska otrevlig, skrytsam och har vissa defekter
avseende moral och ärlighet. Stort ego, enorm hybris.
Höga krav på näringstillförsel. Petig, gnällig.

Kan med fördel användas som fågelskrämma.
Fungerar också avskräckande mot Jehovas Vittnen.

Ring nu! 500:- till den som tar honom. Först till kvarn..."

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag dööör!!! Ligger dubbelvikt! hahahhaha Min pappa är hönan på bondgården, ska bry sig och lägga sig i allt istället, när man ska städa, äta, sova, klä på ungen, byta blöja... han vet bäst..?!

2009-02-22 @ 23:29:44
Postat av: Fru Lundgren

Hur mycket skitgubbe han än må vara, måste du försöka tänka att han dock är det enda pappa du har... Det är en klen tröst, tro mig JAG VET!



Om du trots allt MÅSTE bli av med honom kan jag köpa honom och hyra ut honom till behövande. Kanske finns det nån där ute som inte har nån pappa över huvudtaget och hellre tar en S-K-I-T-G-U-B-B-E än ingen alls :)



PS. Inser att det ser ut som om jag försvarar din pappa och det vill jag poäntera att jag INTE gör. Jag tycker att han gott och väl kunde skjutsa din mamma och göra en god gärning, men hur krasst det än må vara kan man inte ändra på nån annan. Man kan bara ändra på sig själv och enda sättet att behålla en relation är att försöka se honom med andra ögon DS.

2009-02-23 @ 10:52:29
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Jennifer

Kolla in min blogg för sammanfattningen för de senaste dagarna, krocken och dagens.

Psst du är dagens blogg....

Ha en fortsatt trevlig dag!

2009-02-23 @ 12:40:22
URL: http://jenniferbackman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha eller så kanske du rent av ska skriva bortskänkes!? :)

2009-02-23 @ 14:42:02
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Vickan

Fru Lundgren: Ja, han må vara den enda papa jag har... men inte en enda dag har han tagit sitt faderliga ansvar och med en titt i backspegeln kan jag konstatera att de perioder jag inte haft med honom att göra har varit de lugnaste och mest fridfulla i livet. Sad but true.

Att försöka vårda en relation som bara bygger på den enas engagemang går inte... det är inte värt det.

2009-02-23 @ 16:53:52
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: öjebybor

Vi kan väl stoppa ut 2 skitgubbar för priset av en!!

2009-02-23 @ 17:51:36
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: liselotte

Snokar runt lite ... kan inte låta bli att få ett bret leende till din "annons"

Varför inte sätta ut han på datingannons istället ? kanske det som saknas he he



take care

2009-02-23 @ 19:41:22
URL: http://liselottejakobsson.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Förstår hur du menar!

2009-02-23 @ 19:59:50
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Det var en väldigt bra beskrivning på din pappa.

2009-02-23 @ 21:24:09
Postat av: m

My god! Blir du inte arvlös efter det där så vet jag inte vad = ) Och att andra dessutom tycker att du beskrivit honom rättvisande... Det låter som om han stod modell för Jason i Fredagen den 13:e eller var typ Gollum i Sagan om ringen. Avskydd som en bloddopad tyskfödd spanjor... Men det är sant som du säger om en relation som bara vårdas från ett håll. Lycka till med livspusslet i framtiden dock!

2009-02-23 @ 22:30:17
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Maken

Liten social förmåga? Nu är du för snäll med honom.... Dock ska han ha fett med cred för att han verkligen kan kallas SVÄRfar...

2009-02-24 @ 11:48:57
Postat av: Systerdottern

Underbar beskrivning på gubben där :)

2009-04-22 @ 15:55:15
URL: http://ninaehlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0