Men för bövelen...

Ge mig vilka konstiga latinska ord som helst.
Jag lovar att lära mig dem och du ska kunna väcka mig mitt i natten,
jag ska fortfarande kunna svara på vad de betyder.

Be mig peka ut hjärtats delar och alla artärerna, nemas problemas...

MEN... fråga mig för allt i världen inte om osmos och diffusion.
Den ena går från högre till lägre koncentration av vatten eller lösta ämnen.
Hit eller dit, upp eller ner. Vatten in och annat ut.
Eller blablabla... jag verkar inte kunna lära mig det!

Jag skulle säkert kunna svara rätt på frågorna i tentan... men likfullt har jag inte FATTAT!

Åååh, så störande!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Varför har du tagit bort din fina design?

2009-02-18 @ 10:10:35
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

nä matte är inte roliga grejer...!

2009-02-18 @ 13:51:30
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: m

Arbetsskadan i mig gör sig påmind när jag direkt kommer att tänka på ett gott råd för att minnas grejer: berätta en saga för dig själv (jag hoppas att du inte sitter och himlar med ögonen åt mig nu, och akta dig, det blir värre). Sagan ska vara så sjukt ologisk som möjligt, men i den här berättelsen ska du väva in orden och deras betydelse på något sätt. Dessutom ska du använda ord som man reagerar på, typ bajs och åsnesnor, och sedan berättar du den här för dig själv ett antal gånger. Du kommer att minnas orden och betydelsen efteråt, jag lovar! Lycka till.

2009-02-18 @ 20:07:06
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0