Jag hörde att...

...det efterfrågades detaljer över hur min första dag på hospitalet förlöpte.

Så... håll i er, för nu blir det åka av:

Mellan kl. 14 noll noll och 21:30
har jag gjort följande:

Burit ut tio matbrickor.
Brett 17 smörgåsar.
Bäddat en säng.

And... that´s all.

Sjuksköterskan som skulle vara min handledare
har jag nätt och jämnt sett skymten av.
Hon tyckte jag skulle gå med uskorna istället,
"för du ska ju bara vara här i tre dar..."

Och jag har verkligen inget emot det, tvärtom,
goda smörgåsar är definitivt en del av god omvårdnad.

Men den biten behärskar jag redan
och de resterande sju timmarna
hade ju varit roligt att LÄRA nåt.

Dessutom ska jag skriva rapport
om sjuksköterskans förhållningssätt/etik...

...och hennes etik har jag iiingen aning om, jag har ju knappt sett röken av människan.

Jag förklarade klart och tydligt från början att jag ville bli tilldelad nåt att göra,
(man vill ju inte gå som en svans bakom.Usch och fy!)
Och i och för sig... jag behövde inte gå som en svans bakom henne,
hon förklarade ju rätt snabbt att jag skulle gå med uskorna istället.

För jag skulle ju ändå bara vara där tre dar...
Och jag är ju bara i T1 än, så jag behövde inte lära mig det där... och det där...
Och jag var ju ändå ny i vården så det var ju ingen idé...

(jo, hon sa så...)

Herregud! Ursäkta mig, men jag är trettio år gammal.
Har tio års arbetslivserf, förvisso inte på vårdavdelning,
men jag är ju inte helt blåst... GRRRR...

Nåja... känner jag mig lika missnöjd efter de tre dagarna är slut,
då ber jag att få göra om praktiken på nåt annat ställe!

Ursäkta mitt gnäll... blir bara så grinig... bläh!


Kommentarer
Postat av: m

SSK - Svensby SportKlubb. Bär den titeln med högburet huvud, du = )

2009-02-04 @ 22:28:24
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Lotta

Fasiken vad sånt där är trist



Hoppas det blir bättre men blir det inte det så tycker jag du ska meddela din kursansvarig eller nån hur det varit

2009-02-05 @ 18:19:57
URL: http://nilema.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Precis som du beskrivit din första dag hade jag förväntat mig att min praktik skulle se ut, och så blev det SÅÅÅÅ mkt bättre. Imorgon gör jag min sista fantastiska dag. Om det är lite trist imorrn kan du ju sjappa och komma till oss istället?

Jag lovar att bjuda på en kaka! *tröstäta funkar jämt....Tills man stller sig på vågen och inser misstaget :)

2009-02-05 @ 19:33:44
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Sofie Landin

Det var tråkigt att höra att praktiken blev så.. Ta och prata med avdelningschefen och be om att få gå bredvid en annan sjuksköterska det måste ju finnas fler på stället =) Du är ju där för att lära dig sjuksköterskeyrket så ställ krav, annars blir det bortkastad tid. Lycka till! Kram

2009-02-05 @ 20:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0