Julhandel...


Man åker till stan med föresatsen att komma hem färdighandlad... men icke då!

Min julklapp, som barnen och husfar handlade i smyg (nåja), blev klar.
Husfars julklapp från barnen kommer husfar att få inhandla själv, och sen ge till mig så att jag kan säga:
-Titta barn, vad tomten har lämnat här så att vi kan slå in, och så ger vi tillbaka paketet till tomten så att han får ge det till pappa... fast egentligen är det från er... eller...
Jag tycker att man kan lägga ner tomteriet...

Min julklapp från svärmodern och svärfadern är under konstruktion på Intersport
(ja, visst låter det märkligt... Intersport...!) och finns att avhämta tidigast i morgon. Sen ska presenten lämnas in hos en kompis som lovat att preppa den med tejp och Swix så att det blir bra fäste och glid. Få se om man kan leva upp till sina egna förväntningar... har inte ägt ett par längskidor sen jag var tio år och konditionen har inte blivit bättre sen dess... knappast smidigheten heller. Överväger att skaffa ett par glasögon också, bara för att ha synen i behåll om jag skulle råka trassla in mig och få skidspetsen i ögat.

Barnens paket är i stort sett klara. Helst skulle man vilja ge dem hela världen, men det är inte hälsosamt vare sig för plånbok eller barn... och så är det ju inte bara vi som ger dem julklappar, så det räcker mer än väl. Svärföräldrarna önskar sig ingenting. Funderar allvarligt på att köpa dem en get eller några vaccindoser från Unicef.

En annan tanke runt julhandel och då i synnerhet julhandeln i Piteå:
-Har Stefan B Andersson och Annika Gaudet inget liv??
Tycker att de sitter där och spelar julsånger varje gång jag idkar julshopping...
Är det så eller överdriver jag bara?

Idag var det, som om det inte räckte med Bjällerklang i alla högtalare, nåt gammelfolkdansgäng som dansade runt granen utanför JC.
Jag blir oerhört obekväm, nästan sjuk av sånt... skyndar mig därifrån med hög puls innan
jag blir indraget i det. Huvva! Ringdans är julens definitiva baksida. En böld i julröven.

Nu: bara postitiva tankar! En snart färdiggriljerad skinka... ska provsmakas strax. Det är lugnt och fridfullt
och... shit! Vi glömde julmusten.


Kommentarer
Postat av: Maken

Kan ju vara så att du heller inte har nåt liv då du tydligen flanerar på stan i tid och otid.

2009-12-21 @ 08:43:57
Postat av: karro d.ä

Vad tror du om det kunde spela lite fler gamla goda psalmer i högtalarna istället??...det vore väl nå...

Julklappar från Unicef står för något mycket bra, så varför inte!!

2009-12-22 @ 07:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0