Inspirerad

På fredagsaftonen körde jag och dottern med husvagnen till Inspirationshelgen på Storstrand...  Eller... I ärlighetens namn var det som förstås maken som stod för själva körandet, jag betackar mig för allt vad släpdragning heter. Det är alldeles för spännande för mig... men det var vi tjejer som skulle bo på Storstrand.
Ganska mysigt att få vara lite för oss själva, men visst sakande jag  man och son ändå. De valde fiske och båtåkning i svärföräldrarnas stuga istället. Jag kan förstå min makes val; att försöka lyssna på tal och sång och samtidigt hålla ordning på gossen, som av ren glädje gärna varvar upp till max i folksamlingar, det brukar inte vara särskilt givande. Möjligen för gossen själv, men inte för den som skall hålla kolla på att buset håller sig inom ramarna.
Även kompisarna J&E med barn var med i helgen, även de i husvagn. 
Det värmer i hjärtat och jag känner stor tacksamhet över att ha vänner som dessa!  

Inspirationshelgen 2009 kan sammanfattas med ett antal "m": Människor, Möten, Musik och Mat.
Eller... mat och mat... en Massa fika i alla fall. Och en riktigt bra grillning på lördagen. När vi väl fick fyr på grillen alltså. Efter en mängd tändvätska som knappast är att rekommendera så tog det sig till slut. Ber ödmjukast om ursäkt för eventuellt obehag för kringboende campinggäster. Nästa gång lämnar jag med varm (!) hand över all eldning/grillning åt nån som behärskar det (min man).

På lördagen träffade jag arbetskamrater gånger två och dessa, Åsa och Lilla My uppskattar jag mycket!
Vidare har jag gått på seminarier, bland annat lyssnat på Ylva Eggehorn (hon som skrev "Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken...") Många kloka tankar hade hon att förmedla. Hon har verkligen tänkt till,  verkar ha funderat länge och funnit något poetiskt och vackert även i GT:s tyngre och mörkare delar...

Som pricken över i blev det mysigt mingel i fikatältet, fantastisk körsång av Generation B i kapellet, musikcaféer och det lika trevliga eftersnacket i husvagnen när barnen somnat. Det bästa av allt är att inget ämne är för litet eller stort i rundsoffan i en  husvagn efter midnatt, när man är så där lagom trött efter en dag full av intryck: Reflektioner över dagen som gått, över livet och tron, kan gott och väl blandas med tankar över bristen på mandelmassa i billiga, fabrikstillverkade mazariner... (kan ni fatta att de försöker lura på oss finsmakare aprikoskärnor!?)

Dottern, hon  har varit på Barnens Konferens och är mer än nöjd hon med. Tillverkat pappersnejlikor  och lekt Under hökens vingar. Säkert har de sjungit och lyssnat på berättelser också. Hon är lite hemlighetsfull, berättar inte så mycket. Och visst måste man få ha hemligheter...

Det har varit en fin helg. Önskar fler såna.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vi fick besök av din make och son på fredagkväll. Sonen såg rätt så trött ut och maken såg mest ut att längta efter fiskefärd.

2009-08-24 @ 09:07:35
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0