Nu...

...känner jag att det är dags att återuppta svammelbloggandet. Inga seriösa reseskildringar, bara blaj. Något enstaka korrekt inlägg med moral, politik och hjärtefrågor, men annars, icke. Hösten är snart här och det vet ju alla ni som känner mig att då går jag in i det där obehagliga tillståndet. Vinterångesten. Det är en process att acceptera hösten och att dessutom kunna njuta av de fina sommardagar som faktiskt återstår samtidigt som man processar, det är en konst! Genom att dränera insidan på galenskap och oseriositet kanske jag kan hålla mig över ytan.
Så då vet ni vad som är att vänta...


-Min nya last. Euroshoppers salladsost.
Hur gott som helst.
3,5% salthalt. Härligt för blodtryck och njurar!


Gårdagens inköp på Mary Kay-visningen:
Fyra mummiga parfymer i en snygg ask.
Vågar inte säga vad de kostade.
Konsulenten, eller vad de nu kallar sig de där säljarna,
försökte övertyga mig om att jag skulle köpa hudvårdsstartkitet
för endast 4600:- och som jag skulle få delbetala hela hösten om jag ville...
...,men vid närmare eftertanke känns några rynkor och lite fnas helt okej.

Jag har några drömmar som kanske är varken sunda eller realistiska, men faktiskt helt seriöst menade.
Också dessa är en följd av vinterångestprocessen. En verklighetsflykt helt enkelt.
Jag vill:

-Skriva text till en befintlig, icke textsatt melodi.
-Lära mig spela piano.
-Designa en altartavla (fråga mig inte hur man kommer på en sån befängd idé. Hur som helst måste jag bygga mig en kyrka först).

Nu ska jag äta salladsost. God natt!

Kommentarer
Postat av: En som inte gillar MK

Förstår att konsulenterna vill att du ska köpa. Hälften av pengarna får dom behålla.....

2009-08-05 @ 11:47:55
Postat av: Victoria

Till: En som inte gillar MK.



Jo, det är väl ungefär som med allt annat som säljs. Vi som handlar betalar egentligen för mycket, den som säljer tjänar multum och de som suttit och tillverkat grejorna lever på existensminimum...

2009-08-05 @ 12:08:19
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Skolan börjar 31/8. Vi har fått scheman

Ser bra ut.... Mkt på Marratech



Höres!

2009-08-05 @ 13:56:35
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0