"The Mom"

Idag är det jag som har varit kvarterets bitchmamma, skriv upp det!

Unga fröken har haft en sovkompis hos sig och klockan 05.30 var det fullt ös här i huset.
Så humöret var väl lite lagom bångstyrigt redan från början.
Men, det må så vara, tjejerna har varit snälla, om än ystra, så det är lugnt.

Lite senare på dagen blev det ännu mer full rulle när två stycken gossar i samma ålder hälsade på.
Det viftades med långa pinnar och andra låtsasskjutvapen och pratades ondska, blod och död. Min ideologi och livssyn sponsrar inte sånt, så jag sa att på vår gård slåss man inte, viftar inte med pinnar och låtsasdödar inte andra. Bitchmamman var igång.

De fortsatte leka, men mest var det ungar som sprang om vartannat och skvallrade på de andra om småsaker.
Jag sa att om de inte kunde hålla sams så fick de leka på varsitt håll. Till min dotter, lika god kålsupare hon, sa jag att man kan inte först vara med i leken och sen varje gång det går en emot springa in och skrika och säga att man inte vill vara med...

Sist, då visste jag inte om jag skulle bära ut ungen eller vad... så var gossarna här igen och jag sa nåt till dem
(tror jag sa "hej små pojkar"). Då vände sig en av grabbarna ryggen mot mig, böjde sig fram med rompan mot mig och gjorde fjärtljud...

Tänk att det är den generationen som ska ta hand om mig när jag ligger på långvården... då får det nog hellre bli ättestupan för gammelfarmor...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med barn;)

Ha det så bra så hoppas vi ses snart, Kram:)

2009-08-06 @ 21:17:29
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Anonym

Dom är roliga de små liven:-)

Ha det bra

Kram

2009-08-07 @ 07:59:34
URL: http://lindaenkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0