The Man

Min man sitter och tittar på Discovery Channel, där Bear Grylls visar hur man överlever.
Överlever skeppsbrott, vilsefärder i öknen och oplanerat långa bergspromenader.
Det här är tydligen högst intressant. Själv är jag måttligt road, jag har ändå inte tänkt ut i öknen
och om jag ska dit så ska jag ha mat, dryck, tält och kamel med mig. Inga ökenfärder utan kamel. Och för all del även en liten beduin. Som sällskap. Man kanske kunde lära sig lite arabiska på kuppen...

Hur som helst, Bear Grylls verkar vara manligheten personifierad. I min mans ögon. Förvisso på skämt, men ändå.
För han anser att manlighet per definition är att: gå vilse (i detta fallet på låtsas, men dock), hitta en orm, flå ormen, grilla och äta upp den, spara skinnet (utifall att), urinera i detsamma (utifall att) och senare dricka upp sin egen urin ur ormskinnet, eftersom vätskebrist hotar. Det här gör han alltså, Bear Grylls.

Manlighet, som sagt...

Uppdatering: Jaha. Då var de här igen då. Bilderna. Synerna. Just nu föreställer jag mig min man, lutad mot den enda palmen i öknen. Med brallorna vid anklarna. I färd med att lirka ner dräneringsröret i skinnet från en anakonda... Jag borde söka hjälp för det där...

Kommentarer
Postat av: Maken

Ändå lite kul att stå där och försöka få ner sin anaconda i ett litet snokskinn... Som Johansson brukar säga. Hä går et få in en firtumsflänsch inne ett totumsrör!

2009-08-28 @ 11:33:37
Postat av: Karro

Ja du kan säkert bli medlem på Söndag. Emma ska då dit och hon brukar sköta om det där för föreningen.

Annars kan du maila och ansöka om medlemskap. Adressen hittar du på hemsidan.

http://www.northernlightscrappers.se/

2009-08-28 @ 15:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0