Nyscrappat...


Materialbrist råder!
Har köpt lite papper, men man behöver ju en massa blingblång därtill...
Av blingblång har jag inte mycket.
Så det fick bli som det blev:

Enfärgat blått, enfärgat vitt samt mönstrat turkost papper.
En metallkedja från prislappen på sonens nya byxor,
lite turkosa dekorationsstenar som jag tröttnat på att ha på ljusfatet,
bokstäver utskrivna på en sämre fungerande skrivare,
ett par vågor i akvarell,
svart papper från en papperskasse från Umbrella,
Pearlmaker i kulören Antracit,
samt svart stämpeldyna.
Och så en massa lim.

Sen har jag lärt mig att om man knycker nåns upplägg heter det att lifta.
(man kan inte tro det, men det är ett avancerat fackspråk runt den här hobbyn!)
Jag har inte liftat mer än den själva formen på kortet. Den tog jag av nån länk jag hittade hos
Karro.  Sen såg jag att även Karro, som för övrigt är otrolig på det här med scrapping, hade knyckt idén med runda kort. Jag gillar runt och när jag nu, 30 år gammal, äntligen blivit med passare,
så ska det bli runt, runt, runt...

Kommentarer
Postat av: EVA

WOW så snyggt !

Visst är det kul att scrappa / pyssla...?! För mig går det lite i vågor...blir mest på höstkanten, då det är regn och rusk och grått och trist ute. På våren och sommaren görs inget sånt alls...hehe !



***

KRAAAM EVA

2009-08-25 @ 09:46:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag tycker verligen att det grymt kul att scrappa och pyssla. Har dessvärre inte så mycket grejs än, men nu när jag flyttar så blir det över både mer tid o pengar till det. Längtar så oerhört mycket! Flyttar första september!!!

Kram / Nina

2009-08-25 @ 18:40:24
URL: http://n
Postat av: Nina

..Och förresten! Du är väldigt duktig!!! Fina och påhittiga saker!

2009-08-25 @ 18:41:27
URL: http://ninaehlin.blogspot.com
Postat av: M

Ångest, ångest är min arvedel, min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen, skriver Per Lagerkvist och jag förstår vad du menar. Jag som älskar hösten förfasas ändå över hur snabbt tiden passerar och hur kortvarig värmen och ljuset är.



Så fint du scrappar. JAg är mäkta imponerad.

2009-08-25 @ 20:53:10
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Karro

Wow! Snygg jobbat hörrö du..

Visst är det snyggt med runda former? Jag är också svag för detta.

Kolla in Miss Goldies sida (hon som jag liftade kortet av)

Hon gör massor i runt och allt blir sååå snyggt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0