Sjukhusdoku.

Eftersom hockeysäsongen för Luleås (eller makens, svärfars, grannens och några kompisars) del är över så har jag nu tillgång till tv:n alla vardagkvällar. Det betyder att jag kan se Sjukhuset på TV 3. Förvisso med dottern bredvid mig, ivrigt surrande om såpbubblor, änglar och hur-många-dar-är-det-till-jag-fyller-år... men dock, jag får se Sjukhuset. I dag tänkte jag också se Du är vad du äter, eftersom Jan Bylund, en av Svea Rikes roligaste komiker, ska grillas av Anna Skipper, men jag var tvungen gå därifrån. Fixar inte Anna Skipper. Jag gick och.. hrmm... tog en fika istället...

Om en timme är det dags för mer sjukhusprogram: Diagnos okänd.
Och jag kan inte låta bli att undra vad det är som fascinerar så mycket.
Hur intressant är det egentligen att få detaljinfo om okända människors (o)hälsotillstånd?
Det är väl i och för sig det som gör att jag läser till det jag läser till... men i TV?

Påsken är i antågande. En av mina non-favourite-storhelger. Det blir säkert bra ändå, som alla år.
Eftersom vi gör precis samma sak med samma människor på samma plats, så är det ett rätt säkert kort.
Bara några detaljer skiljer från år till år, om man tittar i fotoalbumen 1975 och framåt. Ungarna med rävsvansmössa år -75 nu har egna ungar. Ungar utan rävsvansmössa. Klädmodet och längden på herrarnas poilsonger skiftar och stuket på skotrarna. År 1975 var det fler Tegsnässkidor än skotrar. Nu är det fler skotrar, men sannolikt fler höga kolesterolvärden också. Om mitt antagande är sant förtäljer dock inte historien. Men man kanske skulle ta och ringa Anna. Skipper, alltså.





Kommentarer
Postat av: Maken

Men ditt huvva neggo!

2009-04-08 @ 22:17:04
Postat av: LillaMy

GLAD PÅSK!

2009-04-09 @ 09:06:30
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lotta

Grattis till dina fina resultat & hoppas ni får en trevlig påskhelg!

2009-04-09 @ 12:26:51
URL: http://www.lottaskrypin.se/blogg_wp
Postat av: åsa

Tur att tiden med rävsvansmössa är förbi!! Vilket skit väder vi har i dag , man vill bara hyra en bra film och tända ljus och sätta sig i en mysig soffa med en balja te. Glad påsk på er alla / kramar från Åsa

2009-04-09 @ 15:22:37
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Linda.E



Hallå!



Vilken härlig och rolig blogg du har:-)

Sen vill jag bara önska er Glad påsk och lycka till med studierna!

Kram Linda



2009-04-10 @ 08:04:26
URL: http://lindaenkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0