Nice Doggs...

...lär visst nån kändis ha uttryckt sig till en engelskspråkig kollega på tal om nya skor.

Här är i alla fall mina sprillans nya skinande sockiplast  joggingskor:



Asics Gel Virage.
Låter som ett glidmedel. Eller ett hårmedel.

Först var jag in en vända på Intersport. De har nån deal med Piteå Kommun inför Kommunjoggen varje vår.
Man får köpa mycket sköna Adidas Supernova för 690:- i stället för 1200:- som uppges vara ordinarie pris.

Jag provade ett par, hittade rätt storlek, fick en lapp med mig till kassan där de skulle föra in beställningen.
För Kommundojjorna finns inte hemma, de beställs.
Kruxet var bara att kvoten var fylld.
De fem paren i min storlek var redan beställda.
Det är tusan så man kroknar.
Fem ynka par per storlek reducerar Kommunen priset på.
Lite haltande (dålig humor i sammanhanget) med tanke på att det nog är fler som har skostorlek 40,5 än 36 och 47...
Utslaget på alla anställda hos PK så blir det väl ett par per 75:e anställd.
(inget vetenskapligt, bara en bitter och lite ilsk gissning)

Så jag gick på Team Sportia i stället och hittade en hyggligt likvärdig sko
(Dock blå. De subventionerade hade snyggt röda detaljer)
för ungefär likvärdig summa pengar.
Så den köpte jag.
Men jag skämdes lite då jag gick genom stan med en påse
på vilken det stod:
"Det kan aldrig bli för mycket sport"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0