Det är mycket nu...

...och det kan vara all tankemöda på dagtid som gör att drömmarna nattetid ser ut som de gör.

Min man har köpt båt i natt. En sån där vanlig motorbåt som några personer kan bo i. Gammal, men välvårdad.
Och det är väl inga konstigheter med att drömma en sån sak. Förutom då att båtens ägare, min man, trimmade båten
á la Göta Kanal med nån form av jetmotor baktill... 

Troligt är att det är min egen förkärlek till båtar som ligger på lur, men var jetmotorn kom med i den bilden vet jag inte.

Nä... någon båt blir det inte. Däremot närmar det sig hemhämtning av inkvarterad husvagn och jag får den där födelsedags- och julaftonskänslan i magen. Härligt! Hämta hem, städa ur, bädda och boa. Och fixa nya gardiner.
Några förslag på färg på gardinerna? Husvagnen har brun eklaminatinredning, lite krusidullig så där. Golvet har  en ny, heltäckande, tät och härlig textilmatta. Mörkbrun. Tapeterna är ljusbeige. Dynorna däremot... ingen reklampelare för modern inredning. Men de är för fina för att anses nödvändiga att lägga en massa pengar på. Fina = hela. Snygga är de inte... men klart acceptabla. Bruna med blommönster. Det kunde ju varit värre. Kunde ha varit grå med rosa-blå-aprikosa ränder eller så.

Vad kan då passa som gardiner till detta? De behöver vara av panelmodell. Gillar egentligen inte det, men det blir tveklöst mest praktiskt så. Jag antar att enfärgat funkar bäst med tanke på det "härliga" mönstret på dynorna, men samtidigt är enfärgat rätt trist. Jag suktar förstås efter nåt turkost, men man borde kanske bryta sina invanda mönster?

Magsjukan har lämnat min kropp och nu håller vi andan och hoppas att far och dotter förblir friska. Man vet ju aldrig när man kan blåsa faran över...

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Åhh vad jag blir avundsjuk.

Jag är ju uppväxt med både husbåt och husvagn.

Å nu har jag iget av det....

*djup suck

2009-04-16 @ 10:13:07
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0