Finns det nåt bättre ljud...

...än ljudet som uppstår då polletten trillar ner?
(eller formligen brakar i golvet med en skräll...)

Idag knäckte jag ekvationens gåta!

Matteläraren har övernaturliga förmågor, det är jag säker på.
(Det han lyckats med kan inte komma från en vanlig människa av kött och blod).

Behövs bara en massa nötande nu, öva och öva och öva, så att det sätter sig ordentligt.
(Åtminstone tills jag gjort provet...)

Det är ju bara det att så fort man lärt sig nåt i matte... då ska det byggas vidare
med ännu svårare saker på det man nätt och jämnt förstått... det tar liksom aldrig slut.

*

Samhällskunskapen går lite tungt just nu.

100 sidor upphetsande läsning om
demokrati, statsskick och politik.
Och EU...

...och så ett mastigt arbete som ska lämnas in på det.
Tre frågor. Vars svar ska omfatta 4 sidor. 2000 ord.

Jag har skrivit 1300 ord. På första frågan.
(Min man sitter i soffan och muttrar nåt om överarbete...)

 
Kanske kunde be min övernaturlige mattelärare att ge mig förmågan
att begränsa mig. Sålla. Välja bort...

Nåja... positivt tänkande:
På fredagär politikblocket i samhällskursen över
och sen kommer
Lag & Rätt, vardagsekonomi och arbetsmarknad...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0