Det här är ingen bantarblogg...

...I promise!

Men måste ändå få delge mina resultat:

Efter 28 dagar:

-7 kilo.

Hemligheten?
(eller hemligheterna, utan inbördes ordning)

1) Inget socker, vitt bröd eller juice.

2) 1200 kcal per dygn, fördelat på fyra mål, ca 300 kcal per mål,
men fördelningen varierar.

3) Att alltid äta mig mätt. Man kan inte banta sig ner i vikt.

4) Att ha nån form av insikt i vad jag blir fet av. För min del socker och mjöl. Typ fika, fika och... fika.
(rena, snabba, beroendeframkallande kolhydrater)

5) En dag i taget. Jag kan inte bestämma mig för att vara utan socker ett helt liv. Den bördan blir för tung och jag lär gå under ganska snabbt. Men jag kan vara utan socker idag. I morgon tar jag ett nytt beslut.
Ett beslut för de närmsta 24 timmarna.

För mig finns inte begreppet "bara en bulle"
En bulle eller kaka betyder att jag förr eller senare äter fem bullar. I bästa fall.
Och så är karusellen igång...

Motion då?

-Hrmm... eeehh.... näääe.

Det är väl nästa grej att börja med. Suck.
Men jag motionerar hjärnan jättemycket i alla fall...
(och det behövs!!)

Motion behövs inte för viktminskning... men det behövs för välbefinnandet!

*


Kommentarer
Postat av: m a r i a

Men så duktig du är!!!

Jag är imponerad!

Jag har ju slutat äta godis men igår testade jag en ny chokladkaka, men det var inget gott. Rätt skön känsla att "Nä....det här vill jag inte äta å det här mår jag inte bra av"

Lycka till du smarta tjej........

2008-09-14 @ 09:20:08
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karro H

Wow! Applåder till dig! Önskar jag hade samma starka beslutsamhet i att minska sockerintaget.

Grattis till dom förlorade kilona och lycka till med din fortsatta kamp mot sockret.

Funderar fortfarande på det du sa om den där träffen du erbjöd mig att komma till.. Berätta gärna lite mer om vad det innebär. Ni läser lite varje vecka som ni sedan träffas och diskuterar kring? Eller hur var det? Vad är det för typ av böcker ni läser?

Postat av: Annelie

Jättebra jobbat och jag tycker du gör helt rätt. Man ska ha delmål =)

Ha det fint och Lycka till i fortsättningen.

2008-09-15 @ 21:36:51
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Impad, mkt impad!

2008-09-16 @ 10:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0