Ljuset fortsätter att brinna...



Ljuset fortsätter att brinna. Hoppet finns kvar.


Vid varje nyhetssändning, varje uppdaterad tidningssida hoppas jag på det bästa.
Men inga goda nyheter än så länge.

Det är på ett sätt skönt att inte se de stora rubrikerna och bilderna
varje gång man öppnar en nyhetssida.
Bilderna gör ont.

Samtidigt önskar man att det stora genombrottet ska komma,
att händelsen ska få ett lyckligt slut och därför hamna på förstasidan.

Det är svårt att tänka på annat.
Så svårt att för en stund släppa tankarna på Carolin.

Man pratar om det med sin andra hälft, med kompisar, med föräldrar...
Måste få älta, måste få ventilera oron...

*

Vardagen rullar på här hemma.
Har just lämnat in ett arbete i samhällskunskap
och det var en lättnad att lämna det ifrån sig.
Nu har jag gjort tre femtedelar av kursen
och det känns jätteskönt!

Uppdatering 14:22:
VG+ på samhällsinlämningen!!

Om en månad blir kvällarna lediga igen.
Just nu går nästan all tid till kursen.
Och eftersom jag förutom jobbet och samhällskursen
även håller på med matten,
så blir det många dagar på dagis för barnen.
Oftast korta dagar
och oftast inte mer än 25 timmari veckan.
Men ändå har jag dåligt samvete hela tiden...

Har renoverat vardagsrummet, i den meningen att jag har
tvättat soffklädseln och kastat ut den syntetiska mattan som inte går att rengöra.
Ska snart ställa in det nygamla bordet, sideboardet jag rotat fram hos mina föräldrar
och sedan målat svart. Det är kvadratiskt. Vår Ektorpsoffa är liksidig och det stora Lack-bordet
gör sig inte så bra till soffan. Så detta lilla bord blir bra.
Ett avlångt bord till en liksidig hörnsoffa fungerar inte i mitt huvud.
Provade att färga en röd tygmatta (Ikea) svart igår, efter att först ha
klippt av den och sytt en ny kant.
(måste vara kvadratisk...)
Men färgen bet inte så bra,
trots att det stod på förpackningen att bomull med en liten del polyester skulle
gå bra att färga in. Men man ser precis vilken tråd som är syntetisk och vilken som är av bomull.
Mattan är svart/röd numera. Riktigt dassig. Med en illröd kant.
Så jag måste köpa Herdins Multifiberfärg istället
och göra ett nytt försök.

Tänkte visa lite bilder när allt är klart.

Fyndade ett par lyktor på Mio igår, fick tips av en kompis.
Blåturkosa förstås. Indiskt stuk.

Köpte två kuddfodral på Tradera också, nyligen.
Av nån som importerar från Indien och säljer på Tradera
De är alltså nya. Svart sammet och guld.

Till helgen verkar det vankas surströmming.
Har spånat med grannen, som var positiv och vi ska höra med di övriga också.

Gossen har nattsuddat i natt, så ögonen går i kors på mig nu.
Tur att jag inte ska iväg på jobbet.

Han vaknar varje natt och behöver på toa.
Ofta piper han till ibland också, fast utan att det är nåt speciellt, men man vaknar ändå.
Så nån gång per natt är jag vaken åtminstone.

Den här natten var inte som en vanlig natt.
Och på morronkvisten, när han lagt igen sina stora blå till slut
så kom förstås dottern till vår säng. Inte smygande.
Snarare flygande. Med buller och bång.
Och som vanligt tog hon hela mitt täcke.

Varför händer det aldrig karln i huset?
Aldrig tar hon pappas täcke...





Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Halloj! Hoppas dagen varit bra så länge!

Idag avslöjar jag "en hemlighet" på bloggen...

Kika in får du se tssss

2008-09-19 @ 11:24:06
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Maken

Såklart hon inte tar mitt täcke, jag har ju sagt att ditt är skönare (det är ju egentligen MITT, som du lagt rabarber på)

2008-09-19 @ 12:30:56
Postat av: Anneli

Känner igen det där med täcket, håller med om att det måste vara något fel med gubbens täcke.



Fint skrivet om Carolin, tänker också på henne och familjen dygnet runt.

2008-09-20 @ 19:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0