Två bokstäver...

...som betyder mycket:

V och G.

Samhällskunskap A är klar.
Pratade med läraren nyss,
sista betygssamtalet
och ett blytungt ok släppte från mina axlar i samma stund som jag la på luren

(eller... nu för tiden lägger man ju inte på, i den meningen.
Man trycker på en knapp...  det var bättre förr.
Då kunde man i alla fall slänga på luren aggressivt om man ville.
Att trycka på lurknappen argt känns alls inte lika uttrycksfullt och... ja... argt)

Efter två inte så skrytsamma IG:n
(1999 och 2000)
så toppar jag med ett, inte på något sätt skrytsamt,
men däremot mycket välsmakande VG.
(Det hade räckt med Godkänt, så V:et i början känns som bonus.)

Näst sista matteprovet gjorde jag igår.
25 rätt av 28 möjliga.
Inget skryt det heller, min
Matte B Light-kurs är banal
i jämförelse med de kurser som många sitter
och brottas med i samma lektionssal.

Någon läser Matematik E för andra gången,
eftersom det VG(!) de fick i gymnasiet inte räcker till.

Flera måste läsa ännu högre betyg än de redan har,
för att de ska kunna bli antagna till läkar- och
tandläkarutbildningen.

Så min kurs är inte märkvärdig.
92% rätt på proven hittills skvallrar om hur enkel den är.

Men för mig är det STOOORT att ha klarat av kursen!
(eller nästan klarat av... är ju lite kvar än, 10% ungefär.)

Men det beror till största del på läraren, Kenneth,
mattegurun...

*





Jag var till Hortlax Kyrka i helgen och tände ett ljus för Carolin.
Det var sorgligt.
Men värdigt.

Skriver mer om det senare.

Bild från NSD.





Kommentarer
Postat av: sara ö

ja ett jätte stort grattis till dig, vg var du förtjänt av när du varit så flitig och jobbat samtidigt bra jobbat :)

2008-10-28 @ 11:36:43
Postat av: Anonym

Jag tycker du är jätteduktig =) Mycket bra jobbat...vadå enkel kurs, det är DU som är duktig..glöm inte det.

Förstår att det var sorgligt att tända ljus för Karolin, men som du säger...värdigt:)



Ha en fin kväll/kram



PS. Jag tycker bloggen blev bra =)

2008-10-28 @ 19:58:50
Postat av: Anonym

Det var jag...kram

2008-10-28 @ 19:59:33
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Starkt jobbat!

Du kommer ju in hur lätt som helst på drömutbildningen juh....



Jag erkänner att jag är avundsjuk!



2008-10-29 @ 19:41:56
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: M

Det går ju finfint det där! Det låter på din beskrivning som om den där som läser upp sitt VG i Matte F kan vara min före detta elev Fredrik. Han skulle nog bli barnläkare. Hälsa honom i så fall = )

2008-10-29 @ 20:36:47
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Mister Johansson

Grattis neighbour typ....

Jag sa ju att det skulle ordna sig när du började sälja din kropp :P

2008-10-29 @ 20:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0