GODKÄND!

Först måste jag ju bara få det ur mig:

JAG är KLAR med MATTEKURSEN!

Jag pluggade som en tok på jobbet, natten söndag mot måndag.

Och for och skrev provet tisdag.

Och viskar blygsamt: Hade alla rätt!

Och bara för att jag är så blygsam och försynt så ska jag
här citera lärarens mail till mig
(han skickar resultat via mail, alltid samma dag som man skrivit provet)

"Hej!

Du fick full pott, 24 poäng.

Ditt kursbetyg blir Godkänd.

Du är en som säkert hade fixat ett högre betyg om du läst den ordinarie kursen och det är ju inte för sent än.

/Kenneth/"



Så nu är det bara att bänka sig vid den digitala postlådan och invänta
antagningsbesked... oooh så jobbigt!

*

Besöket hos Ingvar i onsdags, renderade i en fullknökad koffert på bilen.

Jag bävar för att montera allt... huvva så jobbigt.

Men vi höll oss till listan i alla fall,
så när som på en diskborste.

Vi hann en sväng på nya gallerian i Torneå också.

Småroligt, eftersom alla i sällskapet
så klart la sig till med fejkfinska,
efter att först ha konstaterat att finska egentligen är rätt enkelt:

"Dillsill" blir förstås "tillisilli"
(jo, det är sant. Jag har googlat)

"Laxkotlett" blir i bästa fall"laxikotletti"
(hittar jag dock inga riktiga belägg för)

men oavsett om det stämmer eller inte så är det fantastiskt roande att lägga till
en massa i:n på slutet eller mitten av alla ord.

Eller -lainen.
Hamburgare=hampurilainen.
(återigen en sanning)

Och varje gång man hälsade på en kassör
så var det givet med ett: -Nå hei!

Enda köpet i Torneås nya (och säkert enda, since yesteryears) var en tröja på Vero Moda
(Veero Modalainen OY)
En tröja som garanterat finns på Vero Moda i vår egen ganska nya galleria
och säkert till ett mindre turistanpassat pris... nitlott för mig, gissar jag.

Förresten:

Är det nån som vet om Ingvar har nån pryl på IKEA uppkallad efter sig själv??

Om han skulle få det så tror jag att det antingen skulle vara
den rymliga spargrisen Ingvar...

...eller så 50-tumsteven Ingvar
(med associationer till hans schyssta glasögon)

*

Fortsätter pimpa dotterns rum och mår lite illa över att jag nu måste skruva ihop
inte bara en, utan TVÅ Expedithyllor... sonen ska ha en också. Suck.
Djup suck.

*

Fotnot: Jag gillar Finland.
Även om jag driver lite med språket.

Nå Hei!


Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis grattis jag hade aldrig lyckats med matematik!

2008-11-14 @ 22:17:05
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: Lotta

Grattis!

2008-11-15 @ 05:08:32
URL: http://nilema.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Det är nog inte hela världen om man driver lite med deras språk :) Du är så duktig på att plugga. Jag är riktigt avis, men ser fram emot att förhoppningsvis få dra nytt av det senare i vår ...

När får vi svar på om vi tagit oss in? Jag vill veta NU!!!



Hör av maken din att ni renoverar för fullt. Här skulle det behövas en rejäl upprensning också, men jag får nöja mig med om vi storstädat heöa kåken lagom till jul då vi invaderas av halva Joels släkt. Jag är nog nöjd om vi lyckats med det...





2008-11-15 @ 09:12:30
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Grattis! Skönt å vara klar!! Jag har 2 prov kvar, väntar på att min förkylning ska ge sig, sen blir det prov...Ha det! /Sara

2008-11-15 @ 10:32:53
Postat av: Annelie

Grattis, det var duktigt gjort =)

2008-11-18 @ 18:22:53
URL: http://ropsinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0