Piteå sparar där det bäst behövs....?

Vi har fått besked om att socialtjänsten ska spara stora summor pengar.
Riktigt hur det påverkar just vårt arbete vet vi inte än,
men sannolikt tappar vi vår årliga allmosa till arbetskläder.

Hur det drabbar de som använder sig av socialtjänstens tjänster;
handikappomsorg, äldreomsorg med mera, det vet jag inte ens om jag vill veta... huvvaligen!

Och i svångremstider är det ju alltid trevligt att se att de insparade kronorna läggs på
viktigare saker än vård och omsorg!

Jag önskar er en trevlig resa till Karibien!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det jag ogillar mest är allt hyckleri kring dessa resor. Man pratar om kultur och ungdomar och utbyten. Jag skulle ha lättare att inte, för att citera allas vår favvolappkropp Lars Törman, bli "så jefla föbannat" om man slutade hyckla och istället erkännde att det istället handlade om att "på skattebetalarnas bekostnad besöka varmare breddgrader för att inmundiga allehanda inhemska rusdrycker"

2008-11-19 @ 15:23:44
Postat av: Fru Lundgren

Eller så utsmyckar vi vår fina stad med avbrutna lyktstolpar för 50 000:-/st.

Jag hade kunnat bryta av en för 5000 och varit nöjd med det :)

Men vi är ju en turiststad som måste satsa på turisterna....

2008-11-19 @ 15:32:24
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0