Femsekundersmannen slår till igen...

Som jag sa, fem sekunder är den tid han behöver, tvååringen:


Halvätet äpple kryddat med lila glitter. Nam nam.



Två tuggor ur en djupfrusen (iiih!) polarkaka.

*

Jaha.. annars då?

Tjaaa.... bråkar med Vägledningscentrum om att få papperkopior av mina nygjorda kurser.
Betygen ska vara Antagningen tillhanda senast 1 dec.

Förra torsdagen, alltså... det måste varit den... 13:e nov,
då ringde jag till hon som skickar betygen.
Det tycker jag var i god tid.

Ja, visst, hon skulle skicka dem. På fredag.
 Skulle inte hinna torsdag.
Helt okej för mig.

När betygen inte ramlat ner i min brevlåda på tisdagen,
så ringde jag till kvinnan igen.

-Jaa, joo... hon kände igen mitt namn och var rätt säker på att hon
skickat iväg kuvertet. Men hon lovade att dubbelkolla...

På torsdag, den 20:e nov.
hade inga betyg kommit.

Så jag ringde. Igen.

Nä, oj, sa hon, jag hittade kuvertet på mitt skrivbord igår (onsdag!), jag hade visst inte skickat det... hoppsan då, så det kan bli...
Och jag hade tänkt ringa dig... men jag hade inget telefonnummer (!)

Hon hade alltså: mitt fullständiga namn, min address, samt mitt personnummer
och tanken slog henne inte att kolla med Eniro??

Suck...

Så jag hoppas starkt på att alla papper är mig tillhanda i morgon.
Är ju inte så mycket tid kvar till den 1:a dec...

(ja, jag vet att jag är onödigt stressad... men jag gillar inte att andra sjabblar med mina jätteviktiga papper.
Framför allt gillar jag inte att någon "tror" att de skickat iväg och sen visar sig ha noll koll.
Utan betygen har jag ju inte en enda liten chans till en plats på högskolan universitetet.)

*

Besökte akuten igår... igen.

Hosta förstås. Myyycket hosta.

Fick inhalera Combivent
(vilken Gudagåva)
och så fick jag en engångsdos Betapred,
så nu är jag i hygglig form.

Hostan har kommit och gått sen jag var på Akuten sist
och jag är fantastiskt less.
Less på sömnlösa nätter, less på att inte kunna föra ett normalt samtal.

Och eftersom jag ska jobba inatt så räknade jag snabbt ut
att: en karensnatt, helg= minus 1400 kronor.
Ett besök på akuten= tre fasligt långtråkiga timmar, minus 250 kronor.

Inte så svårt att välja mellan de siffrorna... och jag hade aldrig kunnat jobba utan
den där behandlingen jag fick.

Men tydligen kan man inte göra så mycket mer
än att kortisonbehandla: jag har inga allergier att skylla på,
ingen astma, har aldrig ens haft en lunginflammation...

Läkaren kallade det bronkiell hyperreaktivitet
och undrade om jag är känslig för starka lukter, rök samt färsk trycksvärta.
Ja, ja samt ja.

Det var som att nån tände lyset i huvet på mig:
jag som alltid undrat hur jag kan vara så känslig för dessa lukter
fast jag inte har astma...

*

Och nu har officiellt Den Stora Klagan börjat.

Nu är det vinter!

Tack och lov också advent snart,
årets myspysigaste tid.
Då är det helt okej med vinter.

Men så fort granen är utkastad,
knäcken uppäten
(plomberna lagade)
och hyacinten har vissnat,
då ska det gnällas!

Till den 15:e april ska det gnällas, konstant!




Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Jo, nu är det SANNERLIGEN vinter!

Jag jagade upp maken kl 5 imorse för att skotta snö *he he

2008-11-24 @ 08:49:19
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Vilken snygg blogg du har! Har du gjort den själv?

2008-11-24 @ 11:38:58
URL: http://ostor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0