Vilken hund är du?

Jag gjorde hundrastestet som jag hittade hos Lilla My!

Jag är en:

image13

Golden Retriever!

Denna hund beskrivs som:

" ...en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan."


Jag blev rätt nöjd av att vara Golden.
Labrador är min favoritvovve, men den fanns inte med i testet,
så Golden är väl så nära man kan komma då...

Stämmer hundrasen på mig då?

Nja... snäll och tillitsfull vet jag inte.
Glad då den känner sig nyttig skriver jag under på.
Jag brukar inte bära saker i munnen vanligtvis och
framför allt inte då jag skall hälsa på folk...

"Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte
eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött."

Ja, så kan det nog vara!

"Golden Retrievern älskar vatten."

Det stämmer på pricken!
Jag älskar vatten i alla former
(utom möjligen som dryck eller som vattenskada)
men annars... I like! Bada... segla...fiska...

Var just ute på promenad och överraskades av ett Ö-S-R-E-G-N!
Och tyckte det var rätt härligt!

"Lydig, intelligent och med naturlig arbetslust."

Lydig? NEJ! Absolut inte! Obstinat och tvärsöver. Jämt!
Intelligent? Ja, enligt testerna... men vad menas egtentligen med intelligent?
Naturlig arbetslust... nja, bara om det är nåt jag tycker är roligt.

"En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt,
men den är ingen direkt sprinter på löpbanan."

BINGO! Jag motionerar gärna.
-om det fyller en funktion.
Promenera när jag hämtar barnen på dagis...
klippa gräs (inga spydiga kommentarer nu maken, visst?)
måla huset och sånt...

...men att gå bara för att gå? Nej, för tusan...

Springa utan mål, nä tack, då får det vara.
Snabb är jag inte heller.

Här kommer en bild på favorithunden:

image14

Näpp, nu måste jag iväg och jobba igen... tittar in hos er i morgon!


Kommentarer
Postat av: Vilda

Jag har gjort testet, jag blev en bullmastiff. Inte riktigt vad jag hade väntat mig. Jag tänkte typ terrier, liten och ettrig. Kram!

2008-05-06 @ 20:36:10
URL: http://monstermorsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0