Som sagt...

image23


...jag hade ju skrivit ett inlägg, men det försvann.
Måste komma ihåg att kopiera texten och spara den innan jag
skickar iväg inlägget...

Nytt försök nu då, alltså:

Surfar för tillfället på nåder.

image22

I går kväll small en glödlampa i takplafonden
och idag när jag skulle dammsuga så funkade inte dammsugaren.
Trodde jag. Men så var det inte.

(tyvärr får jag nog lov att säga. Inget skulle göra mig nöjdare än att byta dammsugare... den Ä-T-E-R dammsugarpåsar. Till de här nya modellerna är påsarna skitsmå. Och dyra. Jag vill ha en påslös dammsugare.
Kanske även köpa en sån där Grovis till, så kan jag suga upp alla matbitar och sorm som hamnar på golvet...)


Det var nog så att det gick en propp när lampan small
för enda eluttaget som jag får nån ström i,
är i köket. Så nu har jag skarvat routern och datorn med...
...få se nu... *räknar* ...fyra skarvsladdar.
Inget som elbranschen skulle rekommendera, kanske,
men vad tusan gör man... sonen sover, äldsta barnet har gått ut,
så då måste man ju passa på att surfa...  jag säger som min svärfar:

"Friskt kopplat, hälften brunnet!"

Och för den som undrar:
Ja, jag kan byta säkringar, men jag hittar inte vilken det är
och så hittar jag bara 16A säkringar och det är ju huvudsäkringar det,
så de kan jag inte använda...

När jag läste PT nu på morgonen så föddes en
idé i mitt huvud, byggd på drömmar och nostalgi:

-Jag ska skaffa mig en moped och gå med i Pite Moppers!
Förstår ni hur kul det skulle vara??

Måste nog fråga min goda vän E.V om vi inte ska skaffa oss varsin Puch Dakota
och göra landsvägarna osäkra i sommar.
Bara för gamla minnens skull...

Synd bara att Dakotorna står högt i kurs just nu.

Hur kunde jag vara så dum att jag sålde min fina pärla för att köpa mig...
...en cykel??
 Jo, för att jag är en Idiot, idiot, idiooot!

image20
Bild lånad från Pite Moppers hemsida.



Har varit ute och provcyklat idag
(första gången på två år...)
med barnen i cykelkärran.
Så nu kan jag väl inte sitta på min ändalykt imorgon, antar jag.
Trots min gelévadderade sadel...


image21



Kommentarer
Postat av: EVA

Jag sålde min Dakota till pappa, när jag skulle till USA...sen fick syrran den och sålde den sen till...pappa igen, när hon skulle till samma land och sen fick yngsta syrran den och gjorde samma sak och pappa gjorde en vansinnigt dålig affär med den moppen...hehehe !!!
Men idag skulle jag gärna haft kvar den...*suck*
***
Ha en fin start på veckan och hoppas du hittar elfelet...
KRAAAM från EVA !!!

2008-05-12 @ 14:25:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Madelene1986

Hej Vickan! Vad var det nu du ville ha hjälp med på bloggen? Maila mig så blir det lättare att förstå. Maila lösen och anvnamn med! Ha en bra dag! / Madelene1986

2008-05-13 @ 08:26:27
URL: http://madelene1986.blogg.se
Postat av: Bim H-D

Hm, ska jag ha en ny dammsugare här - centraldammsugare! Eller möjligen en utan påse med "vattenrening" i - svindyr så det lär inte bli av, nej. Men bra för allergiker sägs det... ... ...
Men en grovis? Då måste du ju ändå ha en vanlig dammsugare för att få den att fungera... Vi har en vid namn Grovis i källaren - och den behöver sugförmåga från en vanlig dammsugare ;)
Må så grankott... ngn som det idag snurrar än värre för, blää... just hängt tvätt och det var nätt och jämt det gick, suck...

2008-05-13 @ 12:34:14
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Vilda

Åhå, låter som min dammsugare det där. Dessutom finns inga påsar att köpa där jag bor, så klart. Önskar mig också en påslös, men fick tipset att kolla först hur mycket ljud det kommer ur den. Vissa modeller låter tydligen som ett flygplan. Kram!

2008-05-13 @ 15:53:35
URL: http://monstermorsa.blogspot.com
Postat av: Gela

När vi flyttade in i vårt hus så ville jag ha en ny dammsugare, tror du någon är inhandlad ännu? Nä, den fungerar ju tycker sambon. Att den låter förskräckligt tycker inte han spelar någon roll. . . kanske jag skulle ta och använda den nästa gång han ska se på en hockeymatch. . .

2008-05-13 @ 16:18:54
URL: http://tallbodan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0