Snart... snart... snart!



I kväll har jag pysslat ihop gardinerna färdigt
till nya husvagnen. I veckan blir vagnen körklar och ska besiktas.
Vill ta hem den och städa ur/fylla på skåpar och lådor...

Och i ärlighetens namn... så här får man egentligen inte säga, men...

-Det ska bli SÅÅÅ skönt att få hem vagnen av ett annat skäl också: 
 så vi slipper farsgubbens gap om all tid och alla pengar han lagt ner på den.
Han har förvisso fixat till vagnen åt oss, byggt om barnkammaren, målat och donat.
All heder för det.
Men det var en del av dealen. Den deal som han erbjöd oss... för att han inte hade nån användning av vagnen
och prompt ville bli av med den...

Min farsa är tyvärr inte världens enklaste att ha att göra med... suck!

Men nog blir det lyxigt!
(tänk att en 21 år gammal husvagn kan kännas lyxig!)

Termostatstyrd start och stopp på gasolpannan, fullt fungerande kranar ooch pumpar... barnkammare med
riktigt snyggt och stadigt byggda våningssängar, inbyggda solskydd och myggnät i alla fönster, stor kyl som
funkar på såväl gasol som 220V, spisfläkt. Till och med barskåp. Med belysning! Ingen hejd på allt lull-lull...

Dock är det fortfarande nåt speciellt med 70-talare...
Skulle, helt allvarligt vilja ha en gammal Polar eller nåt också,
bara av nostalgiska skäl. 
(Ja vaddå? Nog kan man väl ha två vagnar??
Folk samlar ju på alla möjliga konstifika saker...)


Kolla förresten den här

Medge att den är häftig!

*

Nå, Pitebor... var ni på premiären idag?
Loppis alltså?

Jag var där med båda kidsen
(som skötte sig exemplaiskt!)
och inhandlade stövlar till sonen,
skålar till morsan samt en lampa till dottern.
Dottern sjäv, hon handlade en gigantisk badring med handtag
och så en vattenpistol... tror det är nån som längtar efter sommar och bad, hehe!

*

Hoppas slutet på denna månad och början på nästa blir bra för er alla!
Ha en fin examensvecka!


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

jag är faktist lite avundsjuk på er husvagn, jag vill oxå ha en, behöver inte ens vara körbar..haha..

Bara en som kan stå på gården som man får fixa och dona med, sy och pynta som du gör, och som man kan använda som gäststuga till alla allergiska männsikor som kommer och ska sova över!!!

2008-06-02 @ 18:59:33
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Hrm... någon mer med kul fader... eller not - kul faderskap kanske blir mer rätt, suck... vägrar bli en mikrogen av honom som äldre!!! Har lovat att de ska få skjuta mig då... pinas ihjäl, långsamt... ;)

Må så grankott... ngn som vägrat jul i åratal nu, men inte katten hjälper det - de andra bjuder hit honom, 5min - sen är han igång, suck... det ÄR bara DEN dagen det!!!

2008-06-02 @ 22:10:49
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Annelie

Jag skulle också vilja ha en vagn och känner mig lite avundsjuk just nu...Fin är den =)

Ha det fint!

2008-06-02 @ 23:32:22
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Vilda

Jag önskade mig en husvagn, modell antik typ. För att själv få fixa till den. Jag fick faktiskt en, alldeles gratis, men se då sa sambon stopp. Jag drömmer fortfarande, ger inte upp! Blir det inte hus på hjul hoppas jag iallafall på en sommarstuga. Ha det bra! Kram!

2008-06-03 @ 11:54:50
URL: http://monstermorsa.blogspot.com
Postat av: Gela

Jag förstår att du längtar iväg med husvagnen. Själv är längar jag oxå till ett "hus", men den är inte på hjul. Kika in på bloggen så får du se vad vi köpt i söndags! Skickar även en efterskottskram till din man - min kusin! Grattis!!

2008-06-03 @ 19:57:40
URL: http://tallbodan.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Men vad kul med husvagn..Skulle jag oxå vilja ha men tyvärr delar inte min man den tanken o önskan med mig =( Men skam den som ger sig..Hoppas att han en vacker dag ger med sig =)

2008-06-03 @ 23:30:16
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Du är utmanad!

2008-06-04 @ 23:59:20
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Hoppas allt är väl med dig och familjen.Ha det gott

2008-06-06 @ 09:18:58
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0