Övertydlighet är en dygd...



...sa min man, lite ironiskt.

Övertydlighet är dynga, sa jag, när jag insåg att mitt inlämningsarbete
på cellens uppbyggnad, mitos och meios (celldelning i kroppscell, resp. könscell)
Darwins naturliga urval och genmodifierade organismer, landade på åtta sidor.

Det var nio frågor som skulle behandlas.
 
De första sex frågorna
skulle besvaras "kort och kärnfullt"

Jag är inte helt säker på att nio sidor
räknas som kort...

...men däremot går jag i god för att det är ordentligt kärnfullt.

*



I går anordnade byns EFS-förening
"Motion för Mission" för femte året i rad
och målet var att samla in 28 långsjalar till
gatubarn i Addis Abeba.

Det såldes över 275 startkort för en 50-lapp vardera och
den som köpte korten fick gå frivillig promenad runt byn,
men vädret gjorde att de flesta stannade i bönhuset
och åt ihop ännu mer pengar till gatubarnen.

När man köpte startkort deltog man samtidigt i en tävling där man fick
gissa snittiden för fem funktionärers promenad runt Stensjökullen.
Jag gissade 67,35 och det var på mycket vetenskapliga grunder:




Jag slog ihop tiden som det tog för mig och kompisarna att gå sträckan
förra veckan, med svärmors tid (man ser bara blårök när hon sätter iväg)
och så delade jag det på två och fick tiden 82,30.

Men jag insåg att vår tid var mycket dålig, inget att ta med i statistiken,
beroende dels på vår fysiska status och dels på
allt det viktiga som vi diskuterade efter vägen.
Sånt drar ner hastigheten

Så jag drog av en kvart för dessa faktorer
och hamnade på 67,30.
Men bara för att jag är en gambler så la jag till fem sekunder.

Och vann femte pris: en massagebehandling!

I själva verket var vi tre som vann femte pris, men efter lottning blev jag
först att välja. Och jag ångrar mig lite.

Massage är ju fel på något sätt alls, men en weekend i sommarstugan
vid Åbyälven hade inte skadat heller.

Maken kunde inte fatta hur jag kunde välja så idiotiskt...

...men jag såg framför mig hur jag jagade sonen
bland ormar och nässlor, samt plockade upp honom ur älven medelst båtshake, 
så jag valde bort den trippen.

*

Nu äntligen funkar det att logga in på bloggen!
Den här bloggflytten har ställt till det, verkar det som.

Har bett min webbdesigner (det lät fläskigt, eller hur?)
att ordna de konstiga länkarna och ändra till ett fetare teckensnitt,
så det borde bli bättre snart...

Min man tycker att jag skulle passa på och ta bort min visningsbild,
eftersom jag tydligen inte gör mig bra i de där solglasögonen.

Men jag vet inte... de passar min skruvade person rätt bra.

*
Schema för veckan ser bra ut:

Måndag: Äta på Golden Dragon med bokgruppen.
Tisdag: Styrelsemöte med middag på Viking.
Lördag: Jobbkväll, schlageryra och middag från Thai Garden.
Söndag: Mors dag, svärmors smörgåstårta.

Ha det bra!






Kommentarer
Postat av: öjebybo

Vad avis jag blir , jag vill också få en massage.

Vilken härlig vecka du har framför dig! Jag skulle jobba åt min syster städ företag i dag,men jag ligger i magsjuka.Du får ha en trevlig kväll på golden!!!

2008-05-19 @ 13:40:31
Postat av: Medea

Hittade din blogg av en slump, och jag gillar den! Skitmycket faktiskt! :)

2008-05-19 @ 14:30:02
URL: http://medeas.blogg.se/2008
Postat av: Maken

Bara så ni vet så "lever" inte de där glasögonen längre... Tack för det sonen! =)

Frun påminner (alldeles för) mycket om Elliot Gould (näst längst till höger på bilden http://www.imdb.com/media/rm1006475520/tt0240772

Känner mej inte riktigt bekväm med detta...

2008-05-20 @ 10:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0