Soooommar, sommar och sooool! (förhoppningsvis)


Somrig bild över utsikten från Tomys Kök & Catering, Jävre,
dit vi begav oss med nyfylld 30-åring förra helgen.
Mycket god mat och därefter trevlig samvaro hemma hos födelsedagsbarnet.


Jaha! Sista helen jobbad innan semestern. Bara onsdag natt kvar,
sen ledigt till 12 augusti... LOVELY!

Helgen gick ovanligt tungt, men tack vare mina
underbara kollegor så blev det ändock en rolig helg.
Vi grillade på lördag kväll och Öjebybon hade med sig
en sommarskiva hon köpte förra året... massa gamla godbitar som man i vanliga fall skäms att lyssna på,
men som funkar finemang i sommarvärmen.

Sonen har fyllt år och blev överlycklig över alla fina fyrhjulade saker han fick att ha i sandlådan:
Fyrhjuling med släp, traktor med släp, dumper, mera traktor, lastbil...
Han älskar dessa saker, det där pojkiga finns i enerna sen tusentals år, det går inte att göra
barnen könsneutrala, som många tycks vilja nu.

(nte vi, vi vill att de ska ha en könstillhörighet och hur mycket vi än skulle sträva mot neutralitet
så är det definitivt en flicka och en pojke vi har...)

Gossen härmar ljud också. Motorljud:

-Tatta tottetyttel: Don Don Don!
(farfars motorcykel)

Han härmar djur också och det är hur gulligt som helst:

Hur låter katten? -JAAAAAAAAM!
Hur låter kossan? -MYYYYYYYYYY!

Och så ett gott råd:

Var rädd om din mobil.

Men kör den inte i tvättmaskinen.
Den blir aldrig sig lik igen!

Jag har gjort det. Igen.

För andra gången har jag slängt byxor i tvätten utan att kolla innehåll
i fickorna.

Så därför var jag tvungen in på Telia och inhandla ny:



Jag kan meddela att om man är så slarvig med telefoner som jag är,
så köper man bara jääättebilliga telefoner till slut.

Jag förlängde abonnemanget ett år utan någon förhöjd avgift
och fick den här rosa tingesten för 195:-

Billig till trots, men visst är den söt?

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Hm, man könsbestämmer inte barn pga leksaker, nej... Här i huset finns (fanns?) två tjejer... ena rosa och älskade prål och dockor (den yngre) Den äldre hatade dockor och målade dem med tusch, älskade bilar och blått och svart... Klänning till dagis, eller skolan gick med tvång(?) till 3an? då åkte hon HEM från skolavslutningen i trosorna heller än hem från kyrkan i klänning...

Ja, idag är de lika flickiga båda, dock den äldre som mer är rosa idag - än den yngre ;) Så... nja, de blir som de blir i allafall vad vi föräldrar än gör... Vissa pojkar, tom tvillingar, en är kille långt ut i fingerspetsarna och den andra är rosa och tjejig... så, varför tänka så?

Må så grankott... ngn som dock kan reta sig på att ALLT ska VARA så styrt i leksakskataloger... DET är en HELT annan sak, ja... Men, barnen väljer själva vad de vill...

2008-06-16 @ 19:53:34
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Lotta

Haha, jag badade ju min relativt nya Samsung i toastolen för ett tag sen, blev ju till att inhandla en ny, för samsung:en blev sig aldrig mer lik.....

2008-06-17 @ 19:49:24
URL: http://blogg.lottaskrypin.se
Postat av: Lilla My

Du får sluta att vara så renlig av dig helt enkelt ;)...Jag och di yngsta var förbi dig i dag men ingen var hemma :(.Vi gör om det en annan dag.Ha det bra

2008-06-17 @ 21:58:20
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Temuggen

Jag kan bara hålla med dig vickan man ska vara rädd om mobilen men kolla alltid fickorna först innan tvätten läggs in i maskinen.

2008-06-17 @ 23:39:23
Postat av: Annelie

surt med telefonen. Jag fick veta att det är sköljmedlet som gör att dom slutar fungera. Kanske den funkar snart igen...fast du har ju en ny söt nu =)

Grattis till sonen i efterskott och ha det fint.

2008-06-18 @ 12:19:02
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Hm... har du inte lärt dig det att svensk sommar betyder - regn... Vill ha värme och sol, NU!!!

Må så grankott... ngn som läser taxfreekatalog och vill åka bort i evigheter!!! stanna borta???

2008-06-18 @ 21:23:40
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Lilla My

Trevlig midsommar och hälsa familjen från oss.

2008-06-20 @ 08:48:19
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: öjebybo

vart tog sommaren vägen??

2008-06-25 @ 19:22:09
Postat av: Ingrid

Och jag som blir vansinnig när jag missat en pappersnäsduk i någon ficka. Gissa hur mycket papper det kan bli på en maskin tvätt??



Hoppas ni haft en fin midsommar!

2008-06-25 @ 22:27:27
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Lilla My

Hej !Fick du mitt mms från skansen med kortet på din idol Christer sjögren?Jag var bara tvungen att skicka det till dig så att du hade nåt fint att vila dina ögon på och drömma drömmar om Blue Hawaii...=)

2008-06-27 @ 11:31:07
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0