Leif Silbersky...

Förstår inte hur han kan sova gott om nätterna...

Självklart ska slödder á la Anders Eklund ha en försvarsadvokat... man är ju som bekant inte skyldig förrän motsatsen är bevisad... men kan inte de få nöja sig med
vanliga advokater av standardtyp... varför ska grova brottslingar få de skarpa hjärnorna som försvar?

Hur står det till med Leif Silbersky och advokater av hans kaliber... hur tänker de?

"Japp, nu ska jag gå in och försvara en som förverkat sina chanser... en som tagit livet av små barn... en som
gjutit avsky och misstro i hela befolkningen... och sen tar jag nog en sallad till lunch"

Nä... jag kan inte förstå hur han kan sova gott om nätterna.

Krävs det mycket sömnpiller Leif?

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Jag tror att man måste ha råg i ryggen för att klara av det. Jag tror inte att herr Silbersky tror att han är oslykyldig bara för att han försvarar honom, Eklund altså. Jag tror att han tycker att ALLA människor förtjänar en bra advokat oberoende av vad dom gjort. Kanske är det tom. Silbersky som fått Eklund att stå för vad han gjort?!

I det här fallet är det ju så självklart att Eklund är skyldig att han VERKLIGEN behöver en bra advokat. Men jag förstår din poäng och håller med dig... Jag har ju en god vän som jobbar på rättspsyk som kurator. Hon säger att det inte är så lätt alltid att veta att den hon sitter och pratar barndomsminnen med har utför bland det värsta en människa kan göra....... men...även hon säger att man måste försöka se människan bakom brotten också. Nåt är ju allvarligt fel hos dem eftersom dom gjort det dom gjort....och nån måste ju ta den uppgiften också...

2008-07-22 @ 09:41:13
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Hallå.....oj så svårt att se var man ska kommentera!

(hittade den till slut;)

Sonen är så envis! Vill inte sälja tyget utan han vill promt att vi ska göra en tröja av tyget.....suck.

Det lutar mot att jag får behålla det å göra kuddar till hans rum....



Apropå Eklund, han ska ha en billig advokat, det är ju ändå vi som betalar i slutändan....=(

Villl inte betala för honom.

2008-07-22 @ 10:25:56
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Maken

Det som gör att Sillan tar sej an detta fall är ju dels det faktum att han får fett med stålar för jobbet (Läste nånstans att han tar ett par tusen i timmen, undrar om det kan stämma) men även den mediala uppmärksamheten fallet får. Sen ska man inte ta från honom att han är en duktig advokat. Kan till viss del förstå bloggägarens funderingar, men tror också som Fru Lundgren att han anser att alla har rätt till rättshjälp oavsett vad man gjort.

2008-07-22 @ 17:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0