Julfaktorn höjs...

...så sakteliga.
Det går inte snabbt... men det går i alla fall framåt!

Idag har vardagsrummet fått sig en genomkörare
så nu är det snyggt, prydligt och juligt:




Den runda bomullsryan från Ellos är jag mcket nöjd med!
Färgen är inte så där intensivt svart som om det hade varit syntet,
men det går väl att färga rätt enkelt...

 ...eller... vad säger jag??
Färga - enkelt... neeeeeeh!
Sånt har jag slutat med... man ska inse sina tillkortakommanden.

Jag lämnar nog istället över den till min goda vän E,
som har betydligt bättre kläm på det där än vad jag har...

Även till jul är det lyktor som jag helst dekorerar med.
I köket har jag dessa två som jag köpte medan Galleri Piteå fanns kvar:


De hör till favoriterna i jullådan. Är nog egentligen inga
jullyktor, men de är ju röda i alla fall... och så är de så roliga
för att de är fykantiga...


I det nyrenoverade barnrummet händer också saker:



Satte upp de här hyllorna igår... på helt lillebrorsäker höjd.

Ni anar inte hur nöjd hon är över krubban stallet med tillbehör som jag köpt
åt henne på Kupan...

Dock är det en riktigt dålig idé att låta Jesus och gänget
hålla till på PS-skåpen... vi har ju en lillebror i huset
vars ögon fullkomligen lyser när han ser nåt
som man ingående kan undersöka manuellt...

...och båda julkyrkorna har redan hunnit få sig en rejäl släng av sleven...



...och det är inte ens andra advent än!

Och angående dotterns rum, så vill jag förmedla helt utan att rikta
någon som helst uppmaning till
min make och till min svärfar, att jag nu önskar att
den tvådimensionella ritningen till sängen som dottern ska få
ska förvandlas till en äkta tredimensionell säng av trä och spånskiva...

Annars så sitter jag här och ser på tv lyssnar på Macahans...

Maken och en kompis tog premiärtur med skotrarna ikväll
och då missar han ju Macahans!

(dock finns det nog inget som slår skoterpremiären... så Macahans får vänta)

Och eftersom han har en så
fantastiskt snäll fru så spelar
hon in avsnittet på HD-boxen
(eller vad den kallas)
och eftersom vi enligt uppgift
saknar 20 meter koaxialkabel
och ett extra mikrohuvud
så kan jag inte titta
på en annan kanal medan
jag spelar in...


För övrigt så var jag en sväng till Apoteket igår
och hämtade hostmediciner, pulver, sprayer
till ett värde av 400 riksdaler.

Den här hostan har snart gett mig frikort
både hos farbror doktorn och på Apoteket.

Och när jag kom hem med listan
över icke uthämtade läkemedel
(apotekaren tyckte nog att jag borde se över mina recept...hrmm...)
så upptäckte jag att en läkare i Sunderbyn
skrivit ut en ordentlig kur vaginalpiller mot klimakteriebesvär åt mig!

Nog för att jag är en gammeltacka... men klimakteriet??
Det var väl att överdriva en smula...

Det var en tacksam medicin att få fel förskriven i alla fall...
...det är ju inte många mediciner som ska tas... den vägen... så att säga...

...värre hade varit om nån fått fel sorts tabletter,
det hade nog lättare kunnat passera
utan att nån märkt det...

*

Dags att ta några dueller på Vetgirig.nu... Vi hörs!






Kommentarer
Postat av: Lizaloop

haha vilken läkare...

Så fint du gjort det hemma, har du sett cults julkrubbor, de är bara underbara, nog för att de gamla traditionella är väldigt fina oxå!

2008-12-08 @ 10:34:16
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0