Tisdagstema: Nytt & Gammalt!



En ny och fin dator... och en gammal Nintendo spelkonsol.

Ja, himmel så mycket skoj man haft med dessa gamla tevespel...

Super Mario Bros, såklart... Pro-Am Racing... Ice Climber...

Skulle bara haft en bild på min gamla Commodore 64 med bandstation också...

...eller högstadiets Compisdatorer som inte ens hade färgskärm
(vi pratar 1992... det var inte på tidigt åttiotal, vilket man lätt kan tro...)

Det enda man kunde göra på Compis var att programmera den till att skjuta prick med kanon.

(Maken påstår att man kunde göra annat också... programmera en man som... hrmm...
...umgås med en kvinna under...
så att säga... monotona rörelser...  men det vet jag inget om...)

1995 var första gången jag provade internet. Då satt vi 20 personer i datasalen
och surfade på 486:or med nåt modem som tog en förmiddag på sig att ladda en sida.

Nog är det mycket nostalgi över dessa gamla elektroniska pryttlar.
Men jag föredrar ändå dagens fina och användbara maskiner!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vink, vink... jag har en Commendor64a här hemma med bandstation och en eller två(?) kassar med spel :) Nostalgi... finns nog en 486a också i huset, bland allt annnat :p

Må så grankott...

2008-08-26 @ 21:41:35
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Fru Lundgren

2008-08-27 @ 11:26:29
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Fru Lundgren

Jamen det där gick ju fint... *skrattar

Jag gör ett nytt försök!



Skulle bara säga att jag saknar TV-spelen jag med....

2008-08-27 @ 11:27:52
Postat av: Annelie

Jag kan riktigt sakna nintendot.Har spelet kvar jag också men sladden är trasig. En 486:a använde jag mig av också när det börjades =)

2008-08-28 @ 00:30:20
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Min första dator köpte jag 1988 och då var det inte tal om internet minsann. Det var en liten Amstrad och jag betalade 3000:- för den inklusive skrivare. När man ser hur penningen utvecklats var det ganska dyrt, men då kändes det billigt.

1993, när jag jobbade på Faktab, fick vi tillgång till internet och jag fick gå en endagskurs på Humanus för att lära mig alla möjligheter som internet erbjöd - ja jisse, det var tider det!



Nu är det snart helg! Ha det så gott och grattis till att ha lyckats hamna på bloggkartan, jag har försökt, men de vill inte ha mig där.



Kram Ingrid

2008-08-28 @ 23:00:39
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0