Slår ett slag för HBT-rörelsen...


Frågade dottern vad hon vill ha för sänggavel.
(när rummet är klart... sen... nån gång)

-En regnbåge! sa hon...

...så det var bara att ta fram sticksågen och en skiva limfog

(som jag förstås hade på lager bara utifall att... det har väl alla?
Nähä, inte?
Trodde det var en självklarhet i varje seriös hemmasnickares skafferi...
...fast det är väl det som skiljer agnarna från vetet... hehe...)

Riktigt trevligt var det i alla fall att såga med sticksågen.
Det skulle Ernst ha sett!

Om han kommit förbi just då och sett min sprudlande kreativitet
så hade han skickat mig raka spåret till TV4, avdelningen hemmafixarprogram.

Efter provfilmning och kontraktsskrivande skulle Ernst förstås bjudit mig på en kopp te
 som han såklart bryggt själv av några speciella örter,
(Hallucinogena Imbecillus och Cerebralis Vacuum)
som han odlat i sin egendesignade trädgårdstäppa...

När den tillkapade limfogskivan slipats och putsats
så behövde den förstås lite färg...

Men 100-nånting kronor/litern för lackfärg x 3 burkar,
när jag bara behövde täcka en halv kvadratmeter... nä, det gick ju bara inte...

...så jag köpte provburkar på Beijer.
Vattenbaserad färg.
Röd, blå och gul
(den gröna och den orange gick ju att blanda till av di övrige)



Bara ett problem:
Opacitet: Nolla.

Jag har målat ett antal varv och det går inte att täcka kvistarna...

...så nu måste jag förbehandla kvistarna flera varv innan jag kan måla färdigt...

...och härmed lovar jag och svär att aldrig mer påstå att billigt är lika bra som dyrt.

Snålheten bedrar visheten.

Nåväl... nu kommer dotterns rum att signalera Pridefestival för hela slanten, hihi...

...och jag vill tillägga att den här likheten såg jag först efter jag börjat måla.
Ingen idéstöld alltså:







Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Åååå....Fiffiga du....

Så seriöööst....



HEJA HEJA

2008-08-30 @ 07:41:15
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Alltså lär vi oss andra utav din läxa - endera kvistlack innan målning... alt måla med färg som döljer kvistar, hm... Ja, den finns - vit i allafall. Nämligen den jag ska måla taket med i köket här... Furutak som är hemskt, jag vill ha ett vitt tak, tack. Men, jag lär väl få gå och köpa litervis med målartvätt - kök, urk - och sedan se om man ska börja måla... om jag börjar kanske någon tar över? Någon som anser att det där gör jag bättre? ;)

Må så grankott...

2008-08-30 @ 10:01:57
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Lizaloop

hi hi fler som målar...

ang det förslag du gav med spel och dobbelrum tror jag på..fast i kombination med annat, kika in får du se min idé, vad tror du om det?

2008-08-30 @ 22:21:23
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Annelie

Så rolig idé =)

2008-09-02 @ 16:03:13
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0