Präktiga klubben...


Bara en liten bild från senaste stugbesöket . Att titta på och blicka tillbaka till när
höstmörkrets kulenhet sänker temparaturen i själ och tanke... suck.

*

Oj vad jag har hunnit mycket i veckan.

Igår kväll fick jag ett plötsligt infall att jag skulle göra klar vår sprillans nya dator,
så att den blir 1:st choice, så att säga... den gamla är ju inte bra och när det nu finns en ny så borde ju den bli använd. Dessutom installerade jag den nya trådlösa routern
som också har stått oanvänd i flera veckor.

Resultatet blev:

20 meter kabel -av väldigt varierande art-  plockades bort från det hörn där de legat
och samlat damm/bildat blåknutar/varit i vägen/sett bedrövliga ut.
Hörnet blev snyggt och rent, med bara ett fåtal små kablar. De flesta gömdes effektivt
bakom gardinen där de snörades ihop med påsförslutare.
Det trådlösa nätverket fungarade klockrent... åtminstone tills i morse
då jag slog igång strömmen till routern,som jag så noggrant stängde av igår kväll.
Med strömbrytaren på skarvsladden.

Notera detta: trådlösa rotutrar skall inte, observera: INTE stängas av!
Man ska ha dem igång alltjämt, dygnet runt ,för att effektivt maximera den strålningsdos man får i sig...

Man tycker inte att det skulle vara så komplicerat att tillverka en elektronisk mojäng
som klarar ett litet strömavbrott utan balla ur...

Nu funkar det inte alls och jag har vänt min arma hjärna avig
för att få ordning på det... men det har inte gått så bra, så nu är jag tillbaka
i sladdsurfandet igen... måste ta mig i kragen och ringa El Computros Guru; min svärfar.
Han kan sånt där, skulle säkert ta fem minuter för honom att få ordning på problemet...
Men jag vill klara det själv... envis som en treåring som prompt ska
smöra sin macka själv och inte ber om hjälp förrän mackan smulats ner till ströbröd.

Nåväl... jag har gjort andra duktigheter också... jag har städat ur
linneskåpen i vardagsrummet. Den som vi inte har linne i, men väl ett par hundra cd-skivor, allt mitt pyssel
i ett saligt kaos och så en massa spel och gubbens pokerväska. En hel ICA-påse full med skräp kastades
och jag är såå lättad! En skåp blev tom, så jag tror finservisen får flytta in där. Nån gång när jag ids städa köksskåparna alltså...

Tror jag måste fortsätta på inslagen bana och vara nyttig medan "ilet räcker" som vi säger,
men jag måste i första hand plugga till Samhällsprovet imorgon...
Fick starkt VG på första inlämningen och jag vill verkligen inte skryta, men jag
är rätt nöjd. Nöjd för att jag nog inte behöver oroa mig för att klara kursen...

Desto mer bävar jag för Matte B som drar igång i dagarna.
Jag är 50 gymnasiepoäng ifrån en plats på Universitetet... 50 ynka timmars skoljobb. Må det bara gå vägen!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Oj, hjälp! Får den inte vara avstängd!?! Jag har haft våran avstängd sedan i mars och den ska nu igen när jag skaffat ny dator. . . och jag som inte har nång händig svärfar när det gäller sådana prylar. . .

2008-08-22 @ 14:55:23
URL: http://tallbodan.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Jag håller tummarna inför provet.Sladdar och elektronik är sånt som bara SKA funka.Gör det inte det så skriker jag bara på min elektriker/datakille/snickare/kock/mm/mm så kommer han med ett leende och frågar;På vilket sätt kan jag stå till tjänst ,min sköna?...eller,var det så egentligen eller var det en dröm :/

Nå väl,jag ska ha Me&I party här den 10/9 kl 18.30.Kom gärna och ta med dig nån om du vill.Hör av dig.Ha det gott

2008-08-22 @ 17:18:35
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hm...dessa rautrar

Hoppas allt är bra

2008-08-22 @ 22:28:35
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0