Veckans klåpare.

489930-6


Den här dagen går nog till historien.

Morgonen började som vanligt flera timmar för tidigt.

Lyckades förhala uppstigning genom att som ett undantag låta dottern se på tv.
(sonen sover gärna länge, om man kan få storasyster att vara tyst. Inte det enklaste!)
Jag brukar inte göra så, men i morse gick det riktigt tungt, så jag lät det passera...

Frukost och morgonstök från kl. 8.

09:00 hörde jag nåt som lät precis som sopbilen.
Shit, glömt att ställa ut bruna tunnan!
I linne, underkläder och gympaskor
(i byhålor kan man gå ut så utan att bli klassad som galning...)
utövade jag häcklöpning genom hallen,
över ungarnas leksaker.
Ut genom dörren med sikte på tunnan.

Men nånting gick fruktansvärt snett.

Mina graciösa rådjurshopp slutade i
ett stenhårt magplask på asfalten.

Tog emot mig med händerna.

Det gjorde hysteriskt ont!

Första reaktion var
-som alltid när man klåpar sig-
att se mig omkring så att ingen sett mig.

Eventuella skador fick komma i andra hand.

Men jag var tvungen skynda mig in
så jag kunde grina och böla hejdlöst som ett litet barn.

(Mest över min egen klantighet.)

När jag slutat snörvla,
upptäckte jag att jag hade sår
på båda händerna, ena låret
yttersidan om knäet och på vaden.

Inga stora sår på händerna, men jag kände hur handflatorna svullnade mer och mer
och ontet + svullnaden har gjort mig lite disabled idag.
Eller som vi säger i Piteå: Få´liit.

Har vänligen men bestämt tackat nej varje gång dottern
har velat high-fiva mig.

Att skära paprika var ett konststycke.
För att inte tala om att klä på gossebarnet alla stövlar och galonbyxor...



Och för er som undrar: Nä, det var inte sopbilen som kom.






Kommentarer
Postat av: Maken

Du glömde berätta att du dessutom missade att ställa ut tunnan för tömning när sopbilen FAKTISKT kom! Nåja, gör om - gör rätt.

2008-04-25 @ 08:43:56
Postat av: Fru Lundgren

*asgarv
Förlåt att jag skrattar, men du kan verkligen berätta på ett sånt sätt att man liksom föreställer sig hela förloppet i slow-motion. Det gjorde säkert riktigt ont, men måste ha varit riktigt kul att se på... *krya på dig

2008-04-25 @ 08:44:36
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: öjebybo

Tänker på filmen Brighet jones dagbok ,när hon i slutet springer ut i bara tröja trosor och en koffta och ett par tennis skor efter en karl!!!

2008-04-25 @ 10:26:05
Postat av: Johanna

hahahahaha....förlåt, inte min mening att skratta åt att du ramlar! Men du beskriver verkligen allt så bra att jag kan se i mitt huvud ungefär hur det kan ha sett ut!! Hoppas du läker ihop snart!! =)

2008-04-25 @ 11:08:31
URL: http://johannajois.blogg.se
Postat av: Ulrika

Kunde inte låta o bli o skratta liiite då jag läste om dina sopbravader ;-) Har tyvärr varit med om dsamma i jakt på sopbilen..men som i ditt fall, det var inte den som kom *suck*

Kulig blogg du har!

//Ulrika

2008-04-25 @ 15:12:06
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Å vad fin blogg du fått, jag nog är denna mycket roligare när man kan ändra designen mer!

2008-04-25 @ 15:35:54
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lotta

ha ha, *garv*
kunde inte låta bli.... Låter väldigt likt nåt jag gör lite då & då men då handlar det väl mer om att trampa, mest besynnirliga, saker i fötter mm.
Hoppas händerna återgått till det normala igen

2008-04-26 @ 08:08:01
URL: http://blogg.lottaskrypin.se
Postat av: Ingrid

Hejsan!
Bytt blogg har du gjort, jättefint blev det ju här.
Hoppas att dina händer mår bättre idag.
Ha en fin helg!
Kram

2008-04-26 @ 12:30:09
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Annelie

Ajsan,,,så ont. Hoppas det lagt sig lite. Får jag vara ärlig så fnissar jag lite åt storyn, då någon här säger att man ser det i slowmotion..det gör man verkligen.

Hoppas du har en bra kväll/kram

2008-04-26 @ 20:46:30
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha.. Jag snubblade in på din sida nyss och fick mig ett riktigt gott skratt, hoppas inte det gör något att jag skrattar åt din lilla fadäs =)

2008-04-29 @ 16:02:05
URL: http://www.nogg.se/Albindenlilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0