Tisdagstema: Fyrkantig!

När man tänker efter finns det rätt många saker som är fyrkantiga!
Tyvärr finns det ocksåganska många människor som är just fyrkantiga.

Fyrkantiga ögon kan man få, om man som jag
surfar lite för mycket.

Men ikväll har det surfats ytterst lite i den Viktorianska boningen.

Och detta fyrkantiga är orsaken:

489930-10

Naturkunskapsboken!

"Medan jorden snurrar" heter den, som synes
och jag tror att namnet syftar på hur lång tid det tar
att förstå sig på innehållet i boken...

Det är svårt, men ruskigt intressant!

Just nu läser jag om atomens uppbyggnad,
elektroner, neutroner, protoner... periodiska systemet... ja,
allt som har med kemi att göra... jag fattar inte mycket av det där, men det är väl bara att
acceptera att vissa saker är som de är. Fatta går nog inte...

*

Gubben i huset, samt gubbens kompisar har suttit på gården och
grillat, druckit kaffe och sannolikt överträffat varandra med diverse rövarhistorier.
Som vanligt.

En av kompisarna begav sig cyklande hemåt på sin Java (en moppe alltså)
som inte ville starta.
Som vanligt.

De andra for (rått garvande) efter med en kanna bensin.
Som vanligt.

Ha en underbar kväll.

(jag ska fortsätta lägga upp era länkar i bloggen, Har inte glömt av er!)


Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Mitt tema fick utebli då datoreländet kraschat där hemma... Jag gruvar inför provet på fredag då jag inte så mkt som öppnat boken ens denna vecka...

2008-04-30 @ 08:47:41
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Lizaloop

Själv skippade jag tisdagstemat, jag kom på det alldeles för sent!

2008-04-30 @ 08:48:17
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Annelie

Hoppas du får en jättefin och rolig kväll/kram

2008-04-30 @ 11:02:35
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Bim H-D

Hm, hiskeligt svårt det va att hitta till kommentarsbåset numera då. Letade och hittade till sist en länk som blev vit när jag drog råttisen över - dold om man säger så... ;)
Hm, grillade de och drack kaffe? Hoppade karlarna över ölen? Ojojoj, då blev det nog underliga rövarhistorier...
Hm, plugga? Ja, det skulle nog kanske fungera. MEN, det är som så att jag tänker... kan inte låta bli och SKA ha svar på varför allt är som det står... Mattelärare höll på att få spunk - tänk inte, räkna bara... Men, sa jag - varför blir det så... det ÄR bara så svarade han... och jag blev än mindre klok ;)
Må så grankott...

2008-04-30 @ 12:23:07
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Anonym

men kolla från en annan dator kunde jag lämna kommentar............//Mariakoden.
Hoppas du ätit en massa körvar ikväll.....

2008-04-30 @ 22:47:03
Postat av: Lilla My

Ditt fält där det står att man ska kommentera är blått precis som bakgrunden så det går endast att se om man kommer med musen på exakt rätt ställe.Är det så det ska vara eller är det nåt fel som är trasigt?Vilken fin ny blogg du har och skolböcker har du plockat upp.Strongt!Ha en skön dag

2008-05-01 @ 08:41:39
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: jessi

Tjena bejb, hur e läget?!?!
har ni någon eftermiddag ledig nu i veckan. tänkte passa på att vara social då min sambo jobbar kväll ;)
trpkigt att vara hemmma själv

2008-05-05 @ 13:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0