Jag har inte...

den blekaste aning om vad jag ska skriva idag...

Vad har hänt här?
Inte mycket.

Vädret har varit fantastiskt,
äntligen kommer mina livsandar tillbaka!

Varit på barntimmen,
varit hos morsan och farsan
och där
lackat lite i husvagnen.

*

Jag antar att ni alla läst om den fruktansvärda händelsen i Österrike
Man blir riktigt illamående, äcklad och ARG! 
Jag orkar inte ta till mig allt... det blir för hemskt,
jag blir nästan sjuk...

*

Något roligare....

-jag har ju börjat plugga lite Naturkunskap!

Ett nytt försök efter höstens samhällskursflopp.

Nu ska jag läsa via NTI och
barnen ska få vara lite mer på dagis,
så att jag får nåt gjort.

Förhoppningsvis får jag nåt gjort... jag ska inte ropa hej ännu...

Nu ska jag och sonen fara iväg och slutstäda bönhuset
tillsammans med övriga ansvariga för april.

Ikväll blir det lite mer plugga... usch, vad jag är ringrostig.
Det är ju så länge sen jag pluggade...

...eller, hrmm... i ärlighetens namn så har jag aldrig ens försökt plugga.
Jag är nog det lataste som befunnit sig inom skolans väggar.
Men på nåt sätt klarade jag mig ändå genom grundskola och gymnasium.

Nu blir det dock annorlunda:
Om jag ska fixa kurserna så måste jag engagera mig!

Lite svårt att veta hur man gör, när man aldrig gjort det...

Ha en underbar vårkväll!

Kommentarer
Postat av: Maken

Känns som att det är dött lopp mellan oss två i "kampen" om den slöaste eleven. Fatta vilken pärs det kommer bli för oss att motivera våra ungar att plugga.

2008-04-29 @ 17:50:28
Postat av: Fru Lundgren

Kul att höra att du börjat!
Du fixar det om du vill.
Här är det just nu brist på motivation.
Lillan har 40 graders feber igen. Hänger på mig som en igel... När hon somnar gör jag likadant. På fredag är det slutprov, så innan dess är det bäst att det sitter i alla fall.

2008-04-29 @ 18:00:05
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0