En vacker lördagkväll...

Så här såg det ut hos oss när solen
begav sig ner bakom kullarna ikväll:

image7

Årliga Lions Loppis gick av stapeln idag.

Fynden blev inte många, men rätt så bra!

Köpte ett myggdraperi till husvagnen.
Ett klassiskt draperi med färgade plastband.
Letade ett sånt som en galning förra året,
men då verkade det inte finnas nånstans.

Egentligen passar det här draperiet bättre till gamla vagnen,
men det är förenat med en sån nostalgi för mig som mer eller mindre
växt upp i husvagn,
så det får följa med i vår nya.

Dottern fick sig äntligen ett skrivbord!

En sekretär med jalusi,
inte i bästa tänkbara skick, kanske,
men med lite slip och lack tror jag den kan bli rätt fin:

image8

image9

Kan ni gissa vad vi gav för den??

100:- (!)


Arbetet med att få ordning på den nya bloggen fortsätter.
Jobbar på att få alla länkar på plats, fixa en presentation
och lära mig hur bloggen över lag fungerar...

Tittar in hos er emellanåt!

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Loppis?! Åhh va kul!
Jag skulle verkligen borda iväg och SÄLJA på loppis... Har så mkt grejor jag vill bli av med...

2008-04-28 @ 15:44:54
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: EVA

WOW ! Vilken fin blogg och VÄLKOMMEN till blogg.se ! Ska genast ändra länkarna till dig.
Jag köpte lite småkrafs men inga stora fina fynd...
***
Hoppas Du får en härlig Valborg med massor av goda korvar och mys vid brasan !
KRAAAM EVA

2008-04-29 @ 11:07:07
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Annelie

Va roligt. Vi hade ett gammalt myggnät vi inte använde. Va synd att jag inte vetat att du behövde ett. Hade så gärna skickat dig det.
Bra fynd
du gjort. Jag fattar inte så billigt man kan få en gammal vacker och hållbar byrå för gratispengar, om man ser till vad en ny kostar.
Min syrra hade en liknande sekretär som just skrivbord till sin dotter när hon var "pytte" liten=)
Ha det gott/kram

2008-04-29 @ 11:45:21
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0